שעות מספר לאחר שפורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ליו"ר "התנועה", שרת המשפטים ציפי לבני, כי חוק הגיור לא יובא לאישור בפני הממשלה אלא יצטרך לעבור דרך הכנסת, מסתמן כי השרה הצליחה לגבש בכנסת רוב שיספיק על מנת להעביר את החוק.

לאחר סבב שיחות עם חברי סיעות הקואליציה והאופזיציה, וכן לאחר שקיבלה מסרים מראשי הסיעות השונות, מסתמן כי תומכיה של לבני יכללו את חברי מפלגת העבודה, יש עתיד, ישראל ביתנו, מרצ וחברי סיעת התנועה.  

בדיקת מול הסיעות השונות מעלה תמונה דומה. בסיעת יש עתיד צפוי יו"ר הסיעה, יאיר לפיד, שהביע תמיכה בהצעת החוק, להורות לחברי סיעתו להצביע בעד. השר לפיד אמר בראיון שערך היום כי "זו החלטה (החלטת נתניהו, א.ז) שבעייני היא לא טובה ולא נכונה. זה חוק טוב, ויש עתיד תתמוך בו בכל מקום שבו הוא יהיה. זה חוק שצריך לעבור". גורם בכיר במפלגת יש עתיד אמר ל"מעריב-השבוע": "יש עתיד תומכת בחוק הגיור ותצביע בעדו כשיגיע לכנסת". 

גם בישראל ביתנו נראה כי התמיכה מובטחת. בסיעתו של שר החוץ אביגדור ליברמן אומרים כי בכוונתם להמשיך בסיכומים הקיימים, ובסיעה תומכים בחוק באופן עקרוני. ליברמן הורה לח"כ דוד רותם, יו"ר וועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת, להעלות את הצעת החוק לדיוני הוועדה כבר ביום ראשון הקרוב. 

במפלגת העבודה הביע בוז'י הרצוג את תמיכתו בחוק. חבר הכנסת שאחראי על ריכוז התמיכה בחוק הוא איתן כבל, שאמר ל"מעריב השבוע" בשיחה ממוסקבה כי "מפלגת העבודה תתמוך בחוק הגיור כי הוא נכון וראוי... יחד עם זאת, חובה להדגיש שזה בכלל לא קרב על חוק הגיור אלא התעסקות בקרבות ההישרדות של ראש הממשלה נתניהו".

זהבה גלאון ממרצ אמרה כי טרם שוחחה עם לבני, אולם הביעה תמיכה מלאה בחוק: "מרצ כמובן תומכת בחוק הגיור", אמרה אך הוסיפה, "אני חושבת שליבני צריכה לפרוש מהממשלה. איזה צידוק יש להמשך ישיבתה בממשלה שלא עושה דבר לקידום השלום ולא עושה דבר למען חוק הגיור?".

גורמים בכירים בקואליציה אמרו כי אינם שוללים את ההשערה שנתניהו משחק משחק כפול: הוא יודע שהחוק יעבור בכל מקרה, ולכן העדיף לדחות את הבאתו בפני הממשלה על מנת להתקרב אל החרדים.