ניצב משה (צ'יקו) אדרי, נכנס אתמול אחרי שבועיים של חפיפה לתפקיד מפקד מחוז ירושלים והוא מחליף בתפקיד את ניצב יוסי פריינטי שכאמור הודיע על פרישה ויצא לחופשה.

ניצב אדרי, בן 47 נשוי ואב לשלושה ילדים ביצע במהלך שירותו במשטרה עד כה תפקידי פו"מ משמעותיים בליבת העשייה של המשטרה וביניהם ראש אגף התנועה, מזכיר בטחוני של השר לביטחון פנים, מפקד מרחב ירקון ומפקד מרחב יפתח שבמחוז תל אביב.

אתמול (שלישי) כינס מפקד המחוז הנכנס את סגל הפיקוד של המחוז ובדבריו התייחס תחילה למפקד היוצא ניצב פריינטי וציין כי מדובר ב"איש משטרה עם נשמה גדולה הפועל במקצועיות מרשימה ויש לו הזכות להחליפו בתפקיד״ עוד הוסיף כי ״אני גאה ומתרגש לפקד על מחוז ירושלים ולהגן על העיר ירושלים״.

ניצב אדרי שטח את משנתו המקצועית להתמודדות עם אתגרי המחוז וציפיותיו מסגל הפיקוד של המחוז והדגיש כי ״בתקופת החפיפה במחוז נחשפתי למפקדים מצויינים עם רמת מוטיבציה גבוהה״.
ניצב פריינטי, שיצא לחופשה ויחזור לטקס החלפת הפיקוד שמועדו ייקבע בהמשך אמר שלשלום במהלך טקס החלפת פיקוד מרחב ציון.  ״אני מודה על הזכות שניתנה לי להגן על בירת ישראל״.


מפכ"ל המשטרה ומפקדת מחוז ירושלים היוצא פריינטי. צילום: דובר המשטרה

באגרת שהפיץ לכלל שוטרי המחוז ציין כי ״החלטות מורכבות ניצבו בפני כמפקד המחוז כשלנגד עיני, כל העת, ערך חיי אדם, זכויות הפרט ושמירה על הדמוקרטיה בעיר הבירה של מדינת ישראל״.

ניצב פרינטי בירך את מפקד המחוז הנכנס, ניצב אדרי, וציין כי מהיכרותם הוא בטוח בהצלחתו ומאמין שיגיע להישגים רבים במחוז, איחל לו הצלחה והוסיף ״אני אומר בבטחה לתושבי ירושלים והסביבה - "יש לכם על מי לסמוך״.

עוד קודם לכן אתמול התקיים במחוז מרכז של המשטרה טקס החלפת מפקדי המחוז כאשר ניצב ברונו שטיין פרש מהמשטרה ומתפקידו כמפקד המחוז ואל מקומו נכנס לתפקיד ניצב מוטי כהן.
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בירך על המינוי ואיחל הצלחה למפקד הנכנס ואילו מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו החליט להתייחס לאירועי הפרות הסדר בירושלים.

"לא ניתן להתעלם מאירועי הפרות סדר, יידויי אבנים, ירי זיקוקים ובקבוקי תבערה באזורים שונים בעיר ובסביבתה" פתח דנינו את דבריו. "מאז סיום מבצע צוק איתן תוגברה ירושלים באלפי שוטרים מרחבי הארץ לטובת משימה אחת - החזרת הבטחון האישי לתושבי העיר".

לדברי רנ"צ דנינו. "למרות הירידה במספרים ובהיקפים, האירועים עדיין מתרחשים ואנחנו מתייחסים אליהם בחומרה רבה. אתגרים רבים עומדים בפני משטרת ישראל ומדינת ישראל בתקופה הקרובה".