באו"ם שוקלים להחליף את המשקיפים שברחו מרמת הגולן במזל"טים, כך חשפה אתמול (ג') רשת "אל־מנאר". על פי הדיווח, נציגת ארגנטינה באו"ם פנתה בשאילתה בעניין לישראל ולסוריה. בדמשק אישרו את הבקשה, אולם בישראל מתקשים להחליט בעניין.

גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול: "מדובר בהחלטה רגישה מאוד, ויש לה השלכות ביטחוניות רבות". עם זאת, גורמים צבאיים הודיעו כי ימסרו תשובתם לאו"ם בימים הקרובים.  בתוך כך, אחרי שבועיים שקטים ברמת הגולן, התעוררו אתמול בבוקר התושבים לקולות נפץ. הקרבות בין המורדים לצבא אסד התחדשו לאחר הפוגה, ומי שסייר לאורך הגבול יכול היה לראות את פטריות העשן כתוצאה מההפגזות.

חלק מהלחימה זלגה לכיוון שטח ישראל, כשבשעות הבוקר פצמ"ר נפל בתוך שטח ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, ומיד לאחר מכן נפלו עוד כמה פצמר"ים בצד הסורי של הגבול. גורם צבאי סיפר כי הסיבה לשקט בשבועיים האחרונים היא העובדה שנשיא סוריה, בשאר אסד, העביר כוחות לגבול עם טורקיה ללחימה באזור קובאני.

עוד הוסיף אותו גורם כי אסד לא נטש את הרצון לחזור ולכבוש את מעבר קוניטרה, וייתכן כי בימים הקרובים תחזור הלחימה לאזור באופן מסיבי יותר. בצה"ל הדגישו כי שגרת החיים באזור הגולן הישראלי לא משתנה בינתיים, אך בצבא בוחנים ללא הרף את המתרחש מעבר לגבול. על פי הערכות, הקרב באזור יסתיים שוב בניצחון של המורדים, שמאז שכבשו את האזור ממשיכים להתבצר ולהכין חזית לוחמת מול צבא אסד.

החשש הגדול הוא ממתקפה אווירית קרובה לגבול, אולם בצבא מעריכים שדבר כזה עדיין רחוק, ובכל מקרה, אם אסד יעלה כוחות אוויריים לאזור קוניטרה, צה"ל מוכן להתמודד עם כל תרחיש. כזכור, לפני כחודש הפיל צה"ל מטוס מיג סורי שחדר לשטח ישראל