המשרד להגנת הסביבה יערוך שימוע לראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה, וזאת מכיוון שהעירייה לא סגרה את אתר הפסולת הפיראטי בצפון העיר, כפי שנתבקשה. בעבר התריעו אנשי המקצוע במשרד בפני העירייה על הסכנות הרבות הטמונות באתר זה, הן לאזרחים והן לסביבה. כמו כן הוציא המשרד צו לשמירה על הניקיון, בגין העבירה המתמשכת על החוק. לאחרונה נוכחו אנשי המשרד כי העירייה לא עמדה בהתחייבויותיה לסגור את האתר, וכי השלכת הפסולת הבלתי חוקית נמשכת.

בשימוע יידרש הרב מלכה להסביר את הסיבה להתמשכות המצב המסוכן והבלתי חוקי, בטרם יופעלו סנקציות בנושא זה - כמתחייב בחוק. בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה החרים את משאיתו של קבלן שהשליך פסולת בעיר. מפקחי המשטרה הירוקה תפסו את הקבלן העבריין לאחר תצפיות מרובות ומעקב מתמשך. לקבלן הוצא צו ניקיון לפסולת שהשליך, ורכבו הושבת למשך השבועיים הקרובים, נוסף לקנס שהוטל עליו.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר כי המשרד לא יירתע מלפעול נגד רשויות ואנשים פרטיים, וימשיך לדאוג לסביבה נקייה ולרווחת הציבור.


ניסים מלכה, נקרא לשימוע. צילום: יו טיוב

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "הרשות המקומית נאבקת במחפשי מתכות באתר האשפה, ואף הוצב ביתן שמירה מאויש, וכל זאת לפי דרישת המשרד להגנת הסביבה. המקרה שבו אותר קבלן ששפך פסולת באתר דווח למשטרה הירוקה, ומשאיתו הוחרמה. המאבק במחפשי המתכות שמבעירים את האתר מפעם לפעם כדי לאסוף את המתכות אינו נוחל הצלחה באופן קבוע".

עוד נמסר מהעירייה כי בשימוע יציג ראש העיר למשרד להגנת הסביבה את הפעולות שעשתה העירייה ויבקש את סיוע המשרד בתחומי האכיפה כדי למנוע את סכנת השריפות וההצתות. "בכל מקרה, העירייה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה", כך נמסר.