לאחר שרוכב אופנוע ירה אתמול לעבר רכב בו ישב עד המדינה, שהיה אמור להעיד נגד אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, פירסם הבוקר (ד') חסן סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא תוקף בחריפות את התנהלות המשטרה נגדו, על מה שהוא מכנה כ"חגיגה" שהמשטרה עשתה עליו מאז אמש.

בין היתר נכתב בסטטוס: "עוד יום של כותרות ושל פרסומים עלובים שמכפישים עברנו אתמול. אתמול ״גיליתי״ גם שאני רוצח, אחרי שבשנה האחרונה גילו לי שאני אחד העבריינים הגדולים והמסוכנים בארץ. אתם מבינים? בגיל 44 מאדם נורמטיבי הפכתי להיות אדם מסוכן. אני לא אסלח לכל אלה שמעורבים, בחשו, העלילו ופגעו.. ישלמו את המחיר ועל כך אני מתחייב.

עוד המשיך חסן: "אתמול גיליתי שבפרשה שתפרו לי יש עד מדינה. אתמול, גם אחרי שבמשך כל היום שרבבו את שמי כאילו זה הייתי אני שניסיתי להתנקש בעד המדינה שהוא בכלל עבריין. על כך אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. על המשטרה שמסתמכת על ״עד מדינה״ שהוא עבריין.

"המשטרה אתמול 'חגגה' עלי, דאגו לשדר ולהתסיס כנגדי ועל כך אני צוחק ורוצה ולהעביר מסר לאותם גורמים, כנראה שבאמת אתם לא יודעים עם מי יש לכם עסק, לא מספיק שחשפתי שישנם בניכם שוטרים מושחתים ועלובים".

חסן המשיך לתקוף: "אני יכול רק להגיד לכם, התעסקתם עם האדם הלא נכון ואני לא רוצה כמובן להכליל את כל משטרת ישראל כי יש גם שוטרים טובים וראויים שאין לי מילה רעה להגיד עלהם, אבל יש שוטרים שהם מושחתים ועבריינים שישלמו את המחיר".

גם אתמול פירסם חסן סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות ניסיון ההתנקשות בעד המדינה, בו אמר: " אני בסדר ולא התנקשתי באף אחד"

תזכורת: כך נעצר "הילד הרע" של נמל אשדוד

בסוף חודש מאי השנה נעצר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן ביחד עם 14 עובדים בכירים נוספים בנמל בחשד לביצוע עבירות רבות, ביניהן שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

מעצרם התאפשר בתום חקירה סמויה שנמשכה כשנה ובמהלכה התעורר חשד שגורמים בנמל, וביניהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם, ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, תוך ביצוע עבירות שוחד וטובות הנאה מצד אותן חברות.

עוד התברר כי אותם עובדים לא בחלו באמצעים כדי לקדם בעקיפין את עניינם, גם אם מדובר היה בפגיעה כלכלית בהכנסות הנמל. הם הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול או לספק שירותים בנמל, כדי להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו לקדם.

חסן ויתר החשודים הכחישו את המיוחס להם, ויו"ר הוועד, שכונה בעבר "הילד הרע של הנמל", אף כתב בפייסבוק שלו מסר מאיים ולפיו "מי שחפר לי קבר, אני אקבור אותו בו". אחד מספיחי הפרשה היה מעצרו של עורך הדין המוכר רונאל פישר, ששימש פרקליטו של חסן.

פישר נחשד בביצוע עבירה של תיווך בשוחד. על פי החשד, הוא ביקש סכומים גדולים של כסף מחסן עבור רכזי מודיעין של המשטרה, בתמורה לכך שהשוטרים ידאגו שלא יוגשו כתבי אישום נגד חסן בחלק מהפרשיות שבהן הוא נחקר. פישר מכחיש את החשדות נגדו.