"אני מקווה ומאמין שיש רוב בכנסת כדי להעביר את חוק הגיור שיזמתי אבל אם החוק לא יעבור לא אראה עצמי עוד כחבר בקואליציה", כך אומר ל"מעריב השבוע" ח"כ אלעזר שטרן (התנועה).

לדבריו בבית היהודי מנסים להפעיל לחצים על נתניהו כדי שימנע את העלאת חוק הגיור במליאת הכנסת, לאחר שהודיע כי החוק לא יובא למליאת הממשלה, אך הביע תקווה כי מאמציו של בנט יכשלו.

"יש תמיכה גורפת בחוק של יש עתיד, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ. אני מקווה שראש הממשלה לא יתן יד ללחצים למנוע את הבאת החוק לאישור מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית", הוסיף שטרן.

הוא סיפר כי הודיע ליושבת ראש מפלגתו ציפי לבני כי אם החוק לא יאושר הוא יפרוש מהקואליציה. "אשאר חבר בתנועה אבל לא אראה עצמי מחוייב להצבעות הקואליציוניות. לבני אמרה לי שהדברים שלי לא מקובלים עליה אבל אם החוק לא יעבור היא יכולה מצידי לזרוק אותי, אם תרצה לזרוק, שתזרוק".

ח"כ שטרן אמר כי הכדור כעת אצל ראש הממשלה המכנס הערב את ראשי מפלגות הקואליציה כדי לדון במשבר חוק הגיור. שטרן הביע תקווה שנתניהו יעניק חופש הצבעה לכל חברי הקואליציה ולא יפעל כדי למנוע את אישור החוק בכנסת.

ח"כ שלח: "שיתוף הפעולה שלנו עם התנועה קורה כל הזמן"

בליכוד תוקפים בחריפות את הודעת השרה ציפי לבני על הקמת ברית חדשה עם יאיר לפיד לקידום התהליך המדיני ואומרים כי מדובר ב"קומבינה פוליטית שמטרתה הפלת הממשלה" אולם יו"ר סיעת יש עתיד, עופר שלח, מבהיר כי לא מדובר בברית פוליטית אלא בהמשך שיתופי פעולה קיימים.

בעקבות הידיעה היום לפיה "יש עתיד" ו"התנועה" מגבשות חזית משותפת בנושאים מדיניים ובנושאי דת ומדינה אמר יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עופר שלח, בשיחה ל"מעריב השבוע" כי לא מדובר בהקמתה של מסגרת פולטית או ברית פוליטית חדשה עם התנועה.

"בינינו לבין התנועה יש שיתוף פעולה כל הזמן. יש לנו סדר יום דומה עם השקפות דומות. כך למשל יש עתיד היתה הכוח העיקרי שעמד מאחורי קידום חוק הגיור של אלעזר שטרן ולכן גם בנושאים המדיניים בענייני ודת ומדינה יש לנו השקפות דומות ואנו נשתף פעולה".

לגבי דבריה של השרה ציפי לבני כי מדובר ב"חזית חדשה" אמר שלח: "בכל פעם מנערים את העניין כאילו יש טקס הקזת דם. זה לא זה. היה שיתוף פעולה ויהיה שיתוף פעולה אך לא מדובר כינון מסגרת חדשה".

גם ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס לדברים ואמר כי "ברית לבני-לפיד, כמו כל הבריתות בקואליציה, נועדה לספק הנשמה מלאכותית לממשלה לא מתפקדת".

עוד הוסיף הרצוג כי "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם הבריתות האלו הורידו את יוקר המחיה או הדיור? קידמו במשהו את התהליך המדיני? שיפרו את חייהם של אזרחי ישראל? בכל המקרים התשובה היא לא. הגיע הזמן להבהיר לראש הממשלה ולחבריה: זו לא תכנית מציאות, זאת המציאות. במציאות צריך לספק תוצאות".

סגן השר אופיר אקוניס (ליכוד) אמר כי "ברית לפיד-לבני ״קומבינה פוליטית שמטרתה הפלת הממשלה״. לדבריו "הליכוד לא יכנע לאיומים ולסחטנות בשם תהליך מדיני פיקטיבי. כל אדם שעיניו בראשו רואה שהפלסטינים אינם מעוניינים בתהליך מדיני ומצער שלפיד-לבני מוצאים תירוצים מנותקים מן המציאות האזורית הבינ"ל כדי לכפות ויתורים מדיניים לפרטנר שאינו קיים".

עוד אמר סגן השר: "מה שנדרש כעת זה הבטחת האינטרס הלאומי והמשך קיומה של הממשלה ולא אינטרסים אישיים רגעיים״.