ישראל ואוסטרליה חתמו היום (ד'), בשגרירות ישראל באוסטרליה, על הסכם טיול עבודה הדדי שיאפשר להעניק עד 500 ויזות בשנה לצעירים משתי המדינות. בהודעה שפרסמה שגרירות אוסטרליה בתל אביב נאמר כי צעירים שיקבלו אשרות טיול ועבודה יוכלו לשהות באוסטרליה לתקופה של עד שנה ובמהלך הביקור יוכלו לעבוד או ללמוד למשך תקופה קצרה. ההסכם עדיין דרוש את אישורה של הכנסת, לפני שיוכל לצאת אל הפועל.

בהודעת השגרירות נאמר כי "הסכם זה יסייע לאוסטרלים ולישראלים לחזק את הקשרים הטובים ביניהם והוא משקף את הידידות ושיתוף הפעולה בין שתי המדינות". עוד נאמר בהודעה כי בחודשים הקרובים צוותים באוסטרליה ובישראל ישלימו את ההליכים המשפטיים והמנהלתיים הדרושים כדי להוציא את הסכם הויזות החדש לפועל ורק אז ניתן יהיה לבקש ויזות מהסוג החדש.

הנציגים האוסטרלים אמרו לאחר החתימה: "ישראל היא תוספת מרתקת לתכנית העבודה /ל אוסטרליה, ואנו שמחים שכתוצאה מההסדר, יותר אוסטרלים צעירים יוכלו לצאת מאזור הנוחות שלהם וליהנות מחוויית תוססת בחו"ל".

על ההסכם חתמו היום סגנית שר ההגירה של אוסטרליה ושגריר ישראל בקנברה, שמואל בן שמואל. ההסכם יכול על צעירים בגילאי 18-30. ישראלים שיקבלו אשרת טיול ועבודה יוכלו להכנס ולצאת מאוסטרליה מספר פעמים במהלך תוקפה של הויזה.