האם ישנה תקווה חדשה למשפחות הנספים של המטוס המלזי? למרות שבעבר היו דיווחים רבים על מציאת שברי המטוס ועל כתמי נפט, אך עד עתה כל החיפושים עלו בתוהו.

בריאיון לסקיי ניוז, הכריז שר ההגנה המלזי, הישאמודין חוסיין כי המטוס יימצא בקרוב בזכות טכנולוגיה חדשה אשר אמורה לעשות את ההבדל בין הכישלון עד עכשיו לבין הצלחת החיפושים.

"אני בטוח ב-99.9% שהטכנולוגיה הסולרית אשר הוכנסה לשימוש כעת אחרי היעלמות המטוס, תמצא את כלי התעופה שעקבותיו עדיין לא אותרו.

החיפוש אחר המטוס המלזי. תקווה חדשה? צילום: רויטרס

חוסיין טען כי הדברים שהוא אומר מבוססים על כך שיש חוות דעת של מומחים אשר בטוחים כי מכשיר הסונאר יכול למצוא את שברי המטוס: "האוקיינוס עצום כך שזה תלוי בצמצום שטח החיפוש וזה האתגר האמיתי. הבדיקה יכולה להגיע לעומק של כמעט ארבעה קילמוטרים ולכסות כ-75 קמ"ר והחיפושים יתמקדו כ-1200 ק"מ מול חופי אוסטרליה המערבית.

"אין עדיין תאריך להמשך החיפושים, אבל אני משאיר את העבודה וההחלטה למומחים. כל מה שיכולנו לעשות עד עכשיו נעשה", אמר וניסה להדוף את הביקורות של משפחות הנספים. "זה השלב הבא, החיפוש נמשך. הניספים והמשפחות נשארים במחשבות ובתפילות שלנו. עלינו להמשיך ולחפש ומקווים שנצליח לעשות זאת. אנחנו נמצא את טיסה מספר MH370, זאת הבטחה. 239 אנשים היו על המטוס שהמריא ב-8 במרץ מקואלה לומפור לבייג'ינג.

האיש מאחורי פרויקט אוון טאנר אמר: "המכשיר הזה יכול לזהות אובייקטים מטווח מאוד ארוך. דמיינו לעצמכם שתוכלו לראות פחית ממרחק של קילומטר, זוהי טכנולוגיה מרשימה.