בבית משפחת מחרום בשכונת ואדי ניסנאס בחיפה, מתאבלים המונים על מותו אמש של חליל מחרום, ( 49) נשוי ואב לארבעה, אשר נרצח ליד הקיוסק השכונתי בו עבד, בשל קטטה על קופסת סיגריות אשר בנו העובד אף הוא בקיוסק, סירב למכור. מאות ליוו אותו למנוחות אחה"צ.

"דוד שלי נרצח על לא עוול בכפו. הוא לא עשה כלום. הוא עובד בקיוסק, ילד בא אתמול בלילה ורצה לקנות סיגריות והבן דוד שלי סירב למכור לו כי יש חוקים במדינת ישראל ולא מרשים למכור סיגריות לילד. אז הם רצחו את אבא שלו בדם קר", סיפר דודו של המנוח, מהראן זידאן.


חליל מחרום, האב שנרצח. צילום רפרודוקציה

מחקירה ראשונית של הפרשה עולה כי האירוע החל בשל קטטה בין המעורבים, וזאת לאחר שילד הגיע לפיצוציה בה עובדים מחרום ובנו בן ה-18, ראזי מחרום, והילד ביקש מראזי לקנות סיגריות. בשל גילו הצעיר של הקונה סירב ראזי למכור לילד סיגריות והשניים החלו להתווכח.

מחקירת המשטרה עולה כי בעקבות הויכוח עלה הילד וקרא לאביו ולסבו ואילו ראזי קרא לאביו, ח'ליל מחרום. בין המעורבים פרצה קטטה כאשר בשלב מסוים עזבו אביו וסבו של הילד את המקום אולם חזרו זמן קצר לאחר מכן כאשר סבו של הילד מצויד הפעם באקדח ואילו אביו מצויד באקדח דמה.

במשטרה חושדים כי הסב אשר נמלא מהמקום ירה למוות במחרום, אשר מת במקום. המשטרה פתחה במצוד אחר הסב החשוד אולם עד כה הוא לא אותר.

סייר ביטחון של העירייה אשר נתקל באירוע ניסה להרגיע את הקטטה ושב לניידת כשלא הצליח בכדי לקרוא לסיוע, אולם אז שמע יריה וכשהסתובב הבחין באדם שנורה ונפל ארצה. כמו כן הבחין באדם צעיר הבורח מן הזירה עם אקדח וירה בו ברגליו כשהוא פוצע אותו באורח בינוני.

מחקירת המשטרה עולה כי הצעיר בן ה-30 הינו בנו של הסב החשוד ברצח, וכי החזיק בידו אקדח דמה, אולם הסייר אשר לא ידע זאת באותו הרגע, חשש לסיכון אזרחים נוספים ולכן ירה באיש ברגליו. הפצוע, בנו של הסב החשוד, מאושפז בבית החולים רמבם והמשטרה הודיעה כי הוא עצור בפרשה.

רפ"ק רמי חורי, ראש משרד החקירות בתחנת חיפה : "אתמול בשעות הערב התפתחה קטטה בעיר התחתית בחיפה, במהלכה בוצע שימוש בנשק חם על ידי אחד המעורבים. כתוצאה מכך נפגע ונהרג אדם. זהות החשוד שביצע את הירי ידועה, וכרגע מתנהל מצוד אחריו. הוקם צח"ם ( צוות חקירה מיוחד- ק"ר) שעוסק ברגעים אלה באיסוף הראיות והשלמת החקירה".

בחצר בית המשפחה בה מתאבלים בני המשפחה וחברים, סיפר מהראן זידאן: "חליל מחרום, דוד שלי, היה אדם משכמו ומעלה, מורה לספורט שנרצח ברחוב במדינת ישראל, על ידי פורעי חוק ועבריינים כשהנשק החוקי והלא חוקי נמצא ברחוב, ואנשים שמחזיקים נשק ברשיון או שלא, משתמשים בו כדי להרוס נפשות, ומשפחות ולהרוס את החיים של כל החברה בישראל. דוד שלי נרצח על לא עוול בכפו. הוא לא עשה כלום".

דודו של מחרום ז"ל הוסיף :"אני קורא מכאן לרשויות החוק במדינת ישראל, המדינה הדמוקרטית, למצות את הדין עם הנאשמים, הרוצחים השפלים אשר הרסו את המשפחה שלנו, והרגו את המנוח בדם קר.


הרס את המשפחה. אחותו של ח'ליל, פאידה רסלאן

"אנחנו אזרחי מדינת ישראל שומרי חוק, קוראים לרשויות לקחת יוזמה ולטפל בכל העבריינים ומחזיקי הנשק הבלתי חוקי, וכן למנוע מכמה שפחות אנשים להחזיק בנשק חוקי, כי דוד שלי דומני שנרצח על ידי אנשים זרים שבאו לפני שנים מספר מהגדה המערבית והמזרחית, והם לא בני חיפה ולא נולדו בחיפה, הם באו כי היתה להם בעיה במקום אחר, וחיפה משמשת כמקלט לאנשים זרים שבאים לקלקל את היחסים בין הערבים בתוך עצמם, ובין היהודים לערבים. האנשים הזרים האלה עושים לנו רע, הם משחיתים כל אדמה טובה והם אינם חלק מהחברה הערבית שהיתה כאן לפני עשרים שלושים שנה".

מה מצבו של בן הדוד שלך שראה את אביו נרצח מול עיניו ?
"בן הדוד שלי חס על נפשו בעת האירוע וברח. תוך כדי בריחתו עוד ירו עליו כדורים מהנשק החוקי שהנאשמים מחזיקים, ירו עליו ורצו לפגוע בו ולהרוג גם אותו. אני לא מאשים את המדינה אבל אני כן קורא למדינה לעשת סלקציה ולתת לאנשים הראויים את הנשק להגנה עצמית, אם יש להם סיבות מוצדקות, ולא לכל בנאדם שעוזר למדינה בהלשנה פה והלשנה שם, והמדינה נותנת להם נשק".

פאידה רסלאן, אמה של מלכת היופי לשעבר רנא רסלאן, ואחותו של המנוח, התייפחה ואמרה: "הם רצחו את אח שלי. הסבא בא ומטווח אפס מאחורה וירה באח שלי שלושה כדורים, לעיני הבן שלו.

"ראזי, האחיין שלי, עכשיו בטראומה מאוד קשה. אנחנו לא מכירים את המשפחה של הרוצח, אנחנו יודעים רק שהם מהגדה. שיחזירו אותם לגדה. אח שלי בחיים לא עשה דבר לאף אחד, הוא מורה לספורט אבל הוא לא עובד בזה כעת בגלל בעיות בריאותיות. חשבנו שימות מהתקף לב, מדום לב, אבל לא חשבנו שירצחו אותו. 

"אני ישנתי כשזה קרה והתקשרה אליי בתי ואמרה לי: "אמא קומי, תתרכזי, שימי נעליים ותרדי למטה. כשירדתי למטה היא אמרה לי 'ירו באח שלך, הוא נרצח'. אח אחר שלנו נפטר ממחלה לפני כמה שנים ועכשיו חליל נרצח. רנא הבת שלי נמצאת עכשיו בחוץ לארץ, והיא בכתה מאוד כשהיא שמעה על זה. אסון גדול. כולנו לא יודעים מה לעשות עם עצמנו".