מקור ביטחוני מצרי מסר בשיחה עם אתר "אל-מסראווי" המצרי, כי ארגון אנסאר בית אל-מקדס הג'יהאדיסטי הקיצוני, אחראי לירי נ"ט לעבר סיור של צה"ל, מה שגרם לפציעת קצינה וחייל באורח בינוני עד קשה.

המקור הביטחוני לא הסביר על מה התבסס בהערכתו זו, ואם כוחות הביטחון המצרים עצרו את המעורבים בתקרית. בדיווח אחר, מסר צבאי בסיני לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי כוחות הביטחון קיבלו התראה על התקרית מהצד הישראלי אודות לפחות שלושה חמושים שנסעו ברכב ללא לוחיות זיהוי, שביצעו ירי נ"ט לעבר ג'יפ צה"לי בסמוך למעבר "עוג'ה" במרכז סיני.

בדיווחים המצרים היו סתירות, שכן בחלק מהם דווח על ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", ובדיווחים נוספים דווח על מבריחים.


אותו ארגון שירה גראדים לאילת? צילום ארכיון: פלאש 90

יש לציין כי בין ארגון זה המזוהה עם אל-קאעידה, לבין ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) הפועל בסוריה ובעיראק, יש שיתוף פעולה. העיתון הבריטי "אינטרנשיוניל ביזנס טיימס" דיווח בחודש שעבר, כי ארגון דאעש אף מנסה להשתלט על שטחים במצרים, וכבר מאמן את קבוצת "אנסאר בית אל-מקדס" הפועלת בחצי האי סיני מאז 2011, ואחראי בין היתר לירי גראדים לכיוון אילת.

מנהיג בארגון "אנסאר בית אל-מקדס" אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי הנהגת דאעש מאמנת את אנשי הארגון שבסיני, כדי לשפר את ביצועיו. "דאעש מלמד אותנו איך לבצע פיגועים, ואנו בקשר ישיר איתם באמצעות האינטרנט", אמר המנהיג בארגון שבסיני. "הקבוצה לא מעבירה לנו נשק או לוחמים, אך מלמדת אותנו איך לייצר חוליות סודיות ואיך לתקוף את כוחות הביטחון".

רק ביום ראשון השבוע, הטיל צבא מצרים את האחריות לפיגוע בו נהרגו שבעה מחייליו באזור אל-עריש על הארגון הפועל בצפון חצי האי סיני. בפברואר השנה לקח הארגון אחריות על הפיגוע באוטובוס התיירים ליד מסוף טאבה. בנוסף, בעבר לקח הארגון הקיצוני אחריות על ירי טילי גראד לעבר אילת.