עדכון אחרון: 20:24

פיגוע דריסה בירושלים: תינוקת מתה מפצעיה, אישה כבת 50 נפצעה במצב קשה, עוד שניים באורח בינוני וחמישה קל, כשמחבל ברכב פרטי פגע במספר הולכי רגל שירדו מהרכבת הקלה בבירה, סמוך לתחנה בגבעת התחמושת. 

המחבל הוא עבד א-רחמן שלודי, בן 20, תושב סילוואן שבמזרח ירושלים, אסיר משוחרר שישב בכלא בגלל עבירות בטחוניות. הוא ניסה להימלט - נורה, ככל הנראה על ידי שוטר, נפצע קשה ונעצר. עוד נודע, כי בפברואר האחרון נעצר שלודי יחד עם אביו למשך חודש ימים, בגין עבירות בטחוניות.

סבה של התינוקת שנהרגה, שמשון הלפרין אמר על נכדתו שנהרגה כי היא "בת שלושה חודשים. הם חיכו לילדה הזו כמה שנים... הם בדיוק חזרו מהכותל, פעם ראשונה בחיים שהילדה הייתה בכותל, החזירו אותה לכיוון הר הבית, ולצערינו, השנאה של הערבים... לא רחמים ולא שום דבר. נשמה קדושה וילדה טהורה שלא עשתה לאף אחד שום דבר רע, נרצחה ללא כל סיבה".

הלפרין סיפר כי "המכונית פתחה בנסיעה במהירות, פגעה בעגלה, הילדה עפה באוויר ונפלה עם הראש על המדרכה. היה לה דימום מאד קשה במוח. הרופאים בבית החולים עשו את מיטב המאמצים ואני רוצה להגיד להם תודה. ההורים בטראומה, הם מזועזעים לחלוטין".

אהרון פאמף, פרמדיק של זק"א שהגיע לזירה, סיפר על פי עדי ראיה כי הנהג ארב לנוסעים של הרכבת הקלה טרם הגיעו לתחנה וכשהרכבת עצרה בתחנה והנוסעים ירדו - הוא החל בנסיעה מטורפת לעברם.

הנהג הפוגע המשיך בנסיעתו כשהוא פוגע בתמרורים ואבני שפה וככל הנראה שוטר או מאבטח של הרכבת הקלה - ירה לעבר הנהג שניסה להימלט. הוא נפצע באורח בינוני בחזהו ונעצר. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ומד"א העניקו טיפול לפצועים.
מתנדב "איחוד הצלה", חזי רוט, סיפר כי "מדובר כנראה במחבל שדרס עם רכבו הולכי רגל שירדו מהרכבת הקלה בתחנת גבעת התחמושת. הירי בוצע לעבר הרכב הפוגע - המחבל נפצע, ובשלב זה הוא בהכרה מלאה. כוחות גדולים של משטרה ומתנדבי איחוד הצלה במקום, הענקנו טיפול לתינוקת (שמצבה אנוש) ולמספר נפגעים כתוצאה מפגיעת הרכב וחלקם נפגעים מהירי".

עדכונים נוספים בהמשך