"מוחמד דף חי", כך מכריז ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בראיון שהעניק למגזין האמריקאי "ואניטי פייר". משעל נתבקש לפתור את התעלומה וענה: "ישראל נכשלה בנסיון להרוג אותו, אבל היא הצליחה להרוג את אשתו ושני ילדיו. מוחמד דף עדיין חי וימשיך להילחם נגד התוקפנות הישראלית והכיבוש. אינשאללה".

משעל נדרש לעובדה שמאז נסיון החיסול בעזה, דף לא נראה בפומבי, כך שאין הוכחה שהוא חי. "יש לנו הוכחה", הוא הצהיר בראיון, זה לא חשוב שלאחרים תהיה הוכחה. מוחמד דף אינו פוליטיקאי שצריך להופיע. הוא איש צבא שכמעט ולא הופיע בציבור, אפילו לפני המלחמה".

הנסיון לפגוע בדף אירע במהלך ימי מבצע "צוק איתן", כאשר חיל האוויר תקף ב-20 באוגוסט את ביתו בעזה. כתב אל ג'זירה דיווח אז כי ישראל אספה מודיעין על דף במהלך תקופת הרגיעה, והפסיקה את המו"מ בקהיר כדי לבצע את החיסול. מאז אותו חיסול, פניו או קולו של דף לא נשמעו. זאת אחרי שהוא השמיע הצהרה במהלך המבצע ממקום מחבואו. 

בראיון, נשאל משעל האם יש לו מסר לאויבו הוותיק נתניהו. "אןי לי שום מסר לנתניהו", השיב, "הוא פושע שאחרי למלחמה בעזה. הוא וההנהגה הישראלית ביצעו פשעי מלחמה. אבל יש לי שני מסרים. האחד למעצמות, ובמיוחד לארצות הברית: הדומיננטיות הגלובלית מטילה על הכתפיים שלכם אחריות פוליטית ומוסרית. אחד מהדברים בצמרת סדר העדיפויות הוא הצורך לשים סוף לכיבוש האחרון שנשאר בעולם - הישראלי". 

את המסר השני שלח משעל לציבור הישראלי. "המנהיגות שלכם משקרת לכם", אמר משעל, "היא מובילה אתכם להרפתקאות כושלות. פשעי מלחמה מבוצעים נגד העם הפלסטיני בשמכם. הדבר הזה לא יספק לכם בטחון, שלום או יציבות. היא לא תבטיח את עתידכם".