חמאס והג'יהאד האסלאמי שיבחו היום את הפיגוע בירושלים, שביצע עבד א-רחמן אדריס שלודי (20), במהלכו דרס אתמול (ד') למוות תינוקת בת שלושה חודשים ופצע שבעה בני אדם נוספים בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. בכיר החמאס, מושיר אל-מסרי, אמר כי "הפיגוע בירושלים הוא מעשה גבורה ותגובה טבעית לפשעי הכיבוש נגד בני עמנו והמקומות הקדושים שלנו".

ואילו דובר חמאס, סלאח ברדוויל, אמר: "הפיגוע בירושלים הוא תגובה טבעית למה שמתרחש בעיר, נוכח ההתנכלות והמתקפות הכוללות ייהוד המקומות הקדושים למוסלמים". הוא הזהיר מפני "אינתפאדת הפלסטינים בירושלים". ואילו הג'יהאד האסלאמי פרסם הודעה בה נאמר, כי "זכותם של בני העם הפלסטיני להגן על עצמם ועל המקומות הקדושים להם, לאור הפגיעות המתמשכות של ישראל". 

אבו אחמד, דובר "גדודי אל-קודס" הזרוע הצבאית של הג'יהאד, אמר: "ישנה תוקפנות ציונית על כל בני העם שלנו, והיום ההתנגדות הגיבה למתקפה זו. מדובר בזכות טבעית". הוא הוסיף, כי "פיגוע זה הוא תגובה חזקה לכיבוש הישראלי, שפשעיו אינם יכולים לשבור את ההתנגדות".

מושיר אל-מסרי. צילום: רויטרס

ראשי הארגון אף קראו לרשות הפלסטינית "להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, ולפעול להתנגדות בגדה המערבית". בנוסף, הארגון שיבח את תושבי מזרח ירושלים "על עמידתם האיתנה מול פשעי הכיבוש".