"אם חוק הגיור יגיע להצבעה במליאת הכנסת, לא תהיה קואליציה", כך אומרת ל"מעריב-השבוע" יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד. היא הוסיפה כי "הבית היהודי לא תאפשר להצעת החוק לעבור. אנחנו נעשה את כל המאמצים כדי להפיל אותה בוועדת החוקה של הכנסת בטרם תגיע במליאה להצבעה שנייה ושלישית. אם זה יגיע למליאה, לא תהיה קואליציה". חוק הגיור יגיע לדיון בוועדת החוקה ביום שני בבוקר בשעה 10:00.

שקד אמרה כי סיעתה מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע מצב שבו החוק יובא להצבעה בכנסת, ואמרה: "הפתרון הכי טוב מבחינתנו הוא שראש הממשלה יחזור למתווה המקורי, ויגיש את תוכנית הגיור כהחלטת ממשלה ולא כהצעת חוק, כפי שתוכנן תחילה". 

עוד אמרה שקד כי הבית היהודי דורש מראש הממשלה לחדש את הבנייה ביהודה ושומרון, שלדבריה נתונה בהקפאה ארוכה. היא סירבה לומר האם הסיעה הגישה אולטימטום לראש הממשלה ואיימה שתיעדר מהצבעת אי אמון בממשלה בשבוע הבא אם לא תחודש הבנייה ביהודה ושומרון. 

מאיימת. שקד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"אני לא רוצה לבוא באיומים, אני רוצה לבוא בטוב. אנחנו נבחרנו לממש אידיאולוגיה, ואנחנו משתדלים לעבוד בשיתוף פעולה עם השותפים הקואליציוניים שלנו. אני מקווה שהנושא ייפתר עד תחילת המושב".