"כל ניסיון לפגוע בתושביה של ירושלים ייתקל בתגובה החריפה ביותר", כך אמר היום (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום התייעצות ביטחונית שקיים במטה הארצי בירושלים בעקבות פיגוע הדריסה אמש בו נהרגה התינוקת חיה זיסל ברון.

בדיון השתתפו השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, ראש השב"כ יורם כהן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי.

לאחר שקיבל סקירה על פיגוע הדריסה אמש ואירועי הפרות הסדר בירושלים בחודשים האחרונים, הנחה ראש הממשלה לממש את הריבונות בכל חלקי העיר באמצעות תוספת כוחות ברחבי העיר. על פי ההנחייה, ייכנסו לבירה פלוגות נוספות של מג"ב, אמצעי תצפית, מודיעין ואכיפה.  


המשטרה תגביר הנוכחות. זירת פיגוע הדריסה ביום רביעי. צילום: מרק ישראל סלם

נתניהו הוסיף ואמר: "אני סומך על האנשים שיושבים כאן. אנחנו מחזקים את משטרת ישראל   שתקבל את כל התגבור לו היא זקוקה כדי להביא למימוש המשימה הזאת. "הוכחנו שבנחישות ובאורך רוח אנחנו משיגים את היעדים הללו בכל חלקיה של מדינת ישראל. לא רק ירושלים נמצאת תחת מתקפת טרור, גם בירות אחרות וגם ערים אחרות ברחבי העולם נמצאות תחת המתקפה הזאת", אמר ראש הממשלה.

ראש הממשלה שב והאשים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בתמיכה בטרור בירושלים: "אבו מאזן גם מאדיר את הרוצחים וגם מחבק את הארגון שאליו שייכים המחבלים, החמאס".


מאדיר ומחבק. אבו מאזן. צילום: רויטרס

נתניהו גם מתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית שלא מוכנה להוציא "שתי מלים, אפילו מלה אחת של ביקורת עליו. אצלנו אין רפיסות כזאת, אנחנו נעמוד איתן על זכויותינו ועל חובותינו להגן על בירתנו. אנחנו נעשה את זה בעוצמה - ואנחנו ננצח".

ראש הממשלה נתניהו ביקש לשלוח תנחומים למשפחתה של התינוקת חיה זיסל ברון שנרצחה בפיגוע: "בשם העם כולו אני שולח תנחומים למשפחתה של התינוקת הטהורה ואיחולי החלמה מהירה ושלמה לכל הפצועים". בנוסף הוא נפגש במטה הארצי עם השוטר ממחוז ירושלים שפגע במחבל.