שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו שני חשודים בדואים המשתייכים לשבט אלעזזמה, שככל הנראה היו אלה שחיכו לסמים שניסו להבריח בתקרית שאירעה אתמול בגבול ישראל מצרים.

השניים הובאו לפני שופט ומעצרו של אחד מהם הוארך בשלושה ימים ושל השני ביממה אחת. בהארכת המעצר נטען כי השניים חשודים גם בנסיון לרצח שכן בתקרית נורה טיל נ.ט וירי מנשק קל שבו נפצעו מפקדת פלוגת הקרקל, סרן אור בן יהודה באורח קל, והקשר שלה באורח בינוני עד קשה.

מבקשת הארכת המעצר עולה כי החוליה לא הצליחה להעביר את הסמים לשטח ישראל, אולם אחד החשודים bפצע מירי ולא יודע להסביר את נסיבות הפציעה. השניים נעצרו ונחקרו על ידי השב"כ ויחידת מגן של המשטרה האמונה על סיכול הברחות בגבול ישראל מצרים. החשודים מכחישים כל קשר לאירוע.


המשטרה טוענת לניסיון רצח. הקצינה אור בן יהודה שנפצעה בצקרית. צילום: דובר צה"ל

ובתוך כך, יממה לאחר התקרית הקשה, כוחות הביטחון עדיין פרוסים לתגבור האזור והם ישארו שם בתקופה הקרובה. בנוסף, בצה"ל ממשיכים לפרוס בחלק מהגבול מערכת התראה לנגיעה בגדר שתחובר לחמ"ל מאוייש.

בצבא רוצים למנוע כל הגעה לגדר, גם לאלו המבריחים כמויות קטנות של סמים כדי לייצר הרתעה בגבול. בחלק מהמקומות בוצעו הבוקר עבודות תיקון לאחר התקרית ולאחר שחלק מהגדר נפגעה. כמו כן שופצו מקומות נוספים על הגדר שנפגעו בהברחות אחרות.