חיילים טורקים הרגו היום (ו') שלושה לוחמים של המחתרת הטורקית (PKK) במהלך התקפה של הארגון על תחנת כוח במחוז קארס שבמזרח המדינה, כך לפי מקורות טורקים.

לוחמים מהקבוצה שהוצאה מחוץ לחוק, מפלגת הפועלים של קורדיסטאן, הציתו שני כלי רכב וצריף בתחנת הכוח וירו לעבר חיילי הצבא הטורקי, שהשיבו אש. מקורות ביטחוניים במדינה מסרו כי שלושה מחברי החולייה נהרגו ושחיפושים מבוצעים אחר הנותרים. 

חילופי האש מגיעים אחרי חודש של אי שקט במזרח טורקיה שבמהלכו נהרגו עשרות, בעקבות מהומות של בני המיעוט הכורדי שמחו על סירובה של הממשלה הטורקית לסייע ללוחמים הכורדים הנצורים  בעיר קובאני שנמצאת בסוריה על הגבול עם טורקיה ונצורה בידי כוחות דאעש.


הסכים ל200 לוחמים כורדים לחצות את הגבול אל קובאני הנצורה. ארדואן. צילום: רויטרס

נשיא טורקיה ארדואן אמר  השבוע כי 200 לוחמים כורדים מצפון עיראק יורשו לעבור דרך הגבול הטורקי כדי לסייע לאחיהם הנצורים בעיירה, אך באותה נשימה הגדיר את המיליציה הכורדית המגנה על העיר כ"טרוריסטים". בתוך כך  מטוסי קרב טורקים הפציצו  מטרות של ארגון ה-PKK.

חוסר השקט במזרח טורקיה מסכן את תהליך השלום שהחל בין ממשלת טורקיה והמורדים הכורדים תחת הנהגדתו של עבדולה אוצ'לאן, מנהיגה הכלוא של המחתרת הכורדית, המוגדרת ע"י טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי כארגון טרור.