עדכון אחרון: 19:40

לפחות 25 בני אדם נהרגו היום (ו') בשעות אחר הצהריים במתקפה על בסיס של כוחות הביטחון המצרים סמוך לאל-עריש שבחצי האי סיני. הדיווחים הראשוניים הצביעו על הרוגים בודדים בפיצוץ מכונית התופת שהתרחש במקום, אולם לאחר זמן מה דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה על מניין הרוגים גבוה בהרבה.

לפנות ערב דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על מתקפה נוספת שהתרחשה בסיני, ובה נהרגו שלושה מאנשי כוחות הביטחון המצרים. באירוע פתח חמוש באש על עמדה של אנשי כוחות הביטחון (טרם התברר אם מדובר בשוטרים או בחיילי הצבא המצרי), והרג שלושה מהם. 

בנוגע לפיגוע התופת הראשון שהתרחש, ככל הנראה מדובר במתקפה על בסיס צבאי של הצבא המצרי, הנמצא בין אל-עריש לבין רפיח. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס על קולות נפץ עזים ועל אמבולנס שהגיע למקום.


כוחות הצבא המצרי בסיני. עוד מתקפה עקובה מדם. צילום: רויטרס

לפני כשבועיים נחשף במבצע מיוחד של כוחות צבא המצרי ארסנל נשק גדול מאוד, שהיה שייך לחברי אירגוני ג'יהאד בסיני. במצבור נמצאו גם טילים מסוגים שונים. 15 פעילי טרור נעצרו.

כזכור, נשיא מצרים, א-סיסי החליט לצאת למלחמת חורמה נגד הארגונים בסיני, בעקבות החשש כי ינסו לבצע פיגועי טרור במדינה. הג'יהאדיסטים בסיני תומכים באחים המוסלמים, יריביו העיקריים של הנשיא, אשר הוציא אותם אל מחוץ לחוק.