ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, התראיין הערב (ו') בערוץ הראשון, הזים את השמועות לגבי מצבו הבריאותי ויצא בחריפות נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. 

ברק, שנתבקש להתייחס לשמועות על כך שחלה באלצהיימר, אמר: "בהתחלה חשבתי שהסיפור ימות לבד. אחר כך נתקלתי בהרבה חמלה ודאגה. אנשים התחילו לשאול אותי על זה יותר ויותר. אז הנה אני אומר. אין שום דבר. כנראה שיש אנשים שהיו שמחים אם הייתי שוכח כל מיני דברים, והם מדברים ממשאלות ליבם".

על כך שלא התראיין במהלך מבצע 'צוק איתן' אמר ברק: "כמי שהיה רמטכ"ל, ראש ממשלה ושר ביטחון לא חשבתי שראוי שאשב באופלן ואעיר הערות לצוות שיושב ליד ההגה. מהשנים שלי במקום שלהם אני יודע שהעצות מהאולפן לא באמת עוזרות. עברתי לחיים הפרטיים ואני לא מתלהב להופיע כל הזמן".

שר הביטחון לשעבר אמר כי אין בכוונתו לשוב לפוליטיקה בזמן הקרוב. לדבריו, "אני לא שוקל את זה. אם בוז'י הרצוג צריך לדאוג - זה לא ממני. בתוך תשעה חודשים כבר יש רחשים להחליף אותו. הוא חווה את המציאות של העבודה, כמו שקרה גם לשלי (יחימוביץ') ופואד (בן אליעזר)".

ברק התייחס גם לדיווחים כי שר הביטחון הנוכחי משה יעלון נתקל ב"כתף קרה" בביקורו בימים אלה בארה"ב, וכי האמריקאים סירבו לפנייתו להיפגש עם בכירים כמו ג'ו ביידן וג'ון קרי. על כך אמר ברק: "אני מקווה שזה לא המצב. צריך להבין שארה"ב היא המשענת הכי חשובה של ישראל. קיבלנו מהם 100 מיליארד דולר ב-30 השנה האחרונות. אנחנו פונים אליהם בעניינים בטחוניים רבים. הם גם אלו שאמורים להציל אותנו מגולדסטון ולהשתמש בזכות הווטו באו"ם. על הדברים הגורליים לנו אנחנו צריכים להחליט לבד, אבל צריך להיות סגנון של כבוד הדדי שמכבד גם את ההחלטות שלהם. התמיכה שם בנו לא מתחזקת, וזאת תופעה מדאיגה". 

על פרשת הרפז ועל הפגיעה בתדמיתו הציבורית, שהתלוותה אליה, אמר ברק: "כשאני מסתכל על הפרשה הזו אני מתמלא עצב רב. הבחנתי בה מאוחר מאוד. עצוב לראות לאילו דפוסי התנהגות הידרדר רמטכ"ל בצה"ל. פעילות על סף העבריינות - אולי המשטרה תגיד שבתוכה. אני לא עצוב אלא כועס, לא על מה שקרה לי אלא על קצינים מהמדרגה הראשונה כמו (יואב) גלנט ו(עימאד) פארס, צ'יקו תמיר, שמצאו עצמם נרדפים עד חורמה במין אובססיביות בלי הצדקה, על ידי הרמטכ"ל וסביבתו".

"חבורה כזו התייצבה כדי לשבש תהליכים תוך הזדקקות לכלים עברייניים. זה חסר תקדים. אני מצפה מהיועמ"ש לפעול כדי לחקור את הדבר הזה עד תומו. לא להירתע מלראות את תמונות היער. [...] פועלים להפליל ולהכפיש את השר הממונה. זה שייך לעולם שלישי ולא למדינה שלנו", אמר ברק. 

"מעולם לא חסר לי כסף לאוכל, אך אני מזדהה עם תחושות הצעירים"

במהלך הראיון התייחס ברק גם למנהרות שחפרו אנשי חמאס, ושעמדו במרכז מבצע 'צוק איתן' בקיץ האחרון: "צה"ל ואחרים ידעו על זה. ניסינו ליצור מכאניזם שייסיע לנו לזהות את חפירתן. עדיין לא מצאו לזה פתרון. האיום קיים והוא לא חדש, כך גם גלעד שליט נחטף". על התנהלות הדרג הצבאי אמר ברק כי הייתה "שקולה ואחראית", וכי "יש הרבה לקחים אופרטיביים בנוגע לשימוש באש, ואיך עושים הפסקת אש.  

ברק אמר על "מחאת המילקי כי "אני מעולם לא נתקלתי במצב שאין לי כסף לקנות בסופר, אבל אני מזדהה עם התחושה של הצעירים. זה לא דבר שולי ואני לא מציע לזלזל בזה. מדובר בזרם המרכזי. הממשלה צריכה להיות יותר אקטיבית בעניינים האלה". 

באשר לתפיסתו בנוגע לאיומים הבטחוניים על ישראל ולגבי תפיסתו המדינית אמר ברק כי "אסור לנו להשעין את התפיסה שלנו על פחד ופסימיות. לתכונות כאלה יש נטיה להפוך את הנבואות לכאלו שמגשימות את עצמן. אנחנו צריכים לבוא מתפיסה של ביטחון עצמי".