נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר כי הפיגוע בסיני נעשה בידיים חיצוניות, במטרה "לשבור את הרצון של המצרים, ולשבור את הצבא המצרי שמהווה את עמוד התווך של מצרים", כלשונו.
בעקבות שני פיגועים בהם נהרגו 33 אנשי כוחות הביטחון, הכריזה ממשלת מצרים על מצב חירום בן שלושה חודשים בצפון חצי האי סיני.

מקורות ביטחוניים בקהיר מסרו, כי על פי החשד, ארגון "אנסאר בית אל-מקדס" תוגבר לאחרונה באנשי המדינה האסלאמית (דאעש), על רקע מה שמכנים "הפיגוע האיכותי". על פי הפרסומים, עוצמת הפיצוצים וטיבם שופרו בצורה מסוכנת ביותר, מה שגרם לכוחות הביטחון ללמוד מחדש איך לתקוף את הארגונים הקיצוניים בצפון חצי האי סיני.


א-סיסי. מתכונן למלחמה ארוכה מאוד. צילום: רויטרס

בנאום טלוויזיוני לאחר ישיבת חירום עם המועצה העליונה של הכוחות המזויינים, היום (שבת), אמר הנשיא המצרי כי "השהידים של מצרים נפלו למען המולדת". לדבריו, "מצרים מנהלת מלחמת קיום, וכל עוד העם המצרי עומד איתן אל מול האתגרים והבעיות המצרים יהיו כאיש אחד".

נשיא מצרים הוסיף עוד, כי "אנו נחושים לבנות מחדש את המדינה ולהשיבה אל מקומה הטבעי, וזה יהיה לא קל אלא עם סבל, סבלנות ומחיר דמים שכולנו נשלם".

א-סיסי אמר עוד, כי כוחות הביטחון מנהלים מלחמה נגד הטרור בסיני זה חודשים. "עד כה חוסלו מאות טרוריסטים", הדגיש. "סיני הייתה יכולה להיות אזור של טרור וקיצוניות. המערכה בסיני נמשכת, והיא לא תסתיים בתוך חודש או שנה". הוא הוסיף, כי בקרוב יהיו צעדים כדי לפתור את בעיית הגבול עם רצועת עזה.

מוקדם יותר, הוכרזו שלושה ימי אבל על הריגתם של 30 חיילים מצרים במתקפת הטרור ביום שישי בסיני. כלי תקשורת מצריים ופלסטיניים דיווחו, כי מסוף רפיח בין עזה לסיני נסגר ל-48 שעות. מצב חירום לשלושה חודשים הוכרז בצפון סיני, ובאזור אל-עריש, שייח זוויד ורפיח יוטל עוצר בכל יום מ-17:00 בערב עד 7:00 בבוקר.

ממשלת מצרים והמועצה הצבאית העליונה התכנסו לדיונים מיוחדים בראשות הנשיא א-סיסי. ראש ממשלת מצרים, איברהים מחלב, אמר כי "מצרים תנקוט צעדים מכריעים בתקופה הקרובה במלחמתה בטרור". הוא הוסיף, כי "לא תהיה שביתת נשק מול אוייבי הדת והבוגדים במולדת".
ביום שישי בערב פתח צבא מצרים במתקפה צבאית נגד הארגונים הקיצוניים בצפון סיני, בעקבות שתי התקפות הטרור שגבו את חייהם של 33 חיילים.

מסוקי אפאצ'י הפציצו מקומות מסתור של ארגונים קיצוניים מדרום לשייח' זוויד ורפיח. סוכנות הידיעות הממשלתית במצרים, מינא", דיווחה כי מדובר במבצע רחב היקף, בשיתופם של חיילי יחידות מיוחדות.

בצפון סיני נהרגו שלושה אנשי ביטחון מצרים מירי אל מחסום ליד אל-עריש. קודם לכן נהרגו 30 חיילים מצרים ועשרות נפצעו בהתקפת ארגונים קיצוניים על כוח של הצבא באזור המכונה "כרם אל-קוואדיס" מדרום לשייח זוויד. אף ארגון לא קיבל עליו אחריות לשני הפיגועים, אך גורמי ביטחון במצרים מפנים אצבע מאשימה לארגון "אנסאר בית אל-מקדס".