גורם בפנטגון אמר כי נחת אמריקאי בן 19 הוא ההרוג הראשון של ארה"ב במערכה נגד דאעש בעיראק ובסוריה. הוא נהרג ב"תקרית לא מלחמתית" בבגדד ומשרד ההגנה האמריקאי פתח בחקירה לבירור נסיבות הריגתו.

כזכור, לפני שלושה שבועות נהרג רב"ט ג'ורדן אל ספירס (21), מהעיר ממפיס במדינת אינדיאנה בארה"ב, שנטש כלי טיס שחווה תקלה ולא אותר במי המפרץ הפרסי, והפך לחלל האמריקאי הראשון של המבצע נגד דאעש.

בינתיים, בכירים בצבא האמריקאי העריכו, כי יחלפו חודשים עד שצבא עיראק יוכל לנסות לשוב ולהשתלט על השטחים שכבש ארגון "המדינה האסלמית", המכונה דאעש. לדברי הקצינים, אף שהצבא העיראקי התחיל להתארגן מחדש וליזום התקפות מקומיות, יידרשו לו חודשים רבים לפתוח במתקפת נגד נרחבת. באחת המתקפות, באזור ג'רף א-סאחר, הצליחו חיילי צבא עיראק להשתלט על האזור לאחר שהרגו 200 חמושים מהארגון המיליטנטי.

מי שכן עושה את העבודה, הם כוחות הפשמרגה במחוז כורדיסטאן עיראק. על פי דיווחים, הצבא הכורדי הצליח להדוף בשבת מתקפה של ארגון המדינה האסלאמית באזורים רבים במחוז תל-עפר במחוז נינוה בעיראק, וכן השתלט מחדש על אזור זמאר. מקורות ביטחוניים מסרו, כי הכוחות הכורדים השתלטו על העיירה זמאר הצפונית והכפרים הסמוכים לה, לאחר קרבות עזים עם חמושי דאעש, בכיסוי מטוסי הקואליציה. על פי דיווחים נוספים, כוחות הקואליציה בהנהגת ארה"ב יורים ירי ארטילרי על מעוזי דאעש.

במקביל, בצבא ארצות הברית ישנה אופטימיות זהירה לגבי העיר הסורית קובאני. בצבא העריכו כי פחתה הסכנה שארגון "המדינה האסלאמית" יצליח לכבוש את העיר הכורדית קובאני שבצפון סוריה.

בכיר אמריקאי אמר, כי בשבוע האחרון לא היה שינוי בקווי החזית בקובאני וכי נראה שהלוחמים הכורדים יצליחו להחזיק מעמד בעזרת התקיפות של מטוסי הקואליציה ומשלוחי הנשק המוצנחים מהאוויר. עם זה, עדיין לא חלפה הסכנה לנפילת העיר.


הכורדים יהוו את המפנה? חבר בארגון דאעש. צילום: רויטרס

הדברים נאמרו ביום שישי, אולם בשבת כבר דווח על קרבות עזים בין חמושי דאעש לבין הכוחות הכורדים המגינים על העיר, הנקראת בערבית "עין אל-ערב", שעל גבול טורקיה. הקרבות היו בשכונה התעשייתית, וכן בדרום מזרח העיר עד לשכונת אל-מקתלה.

בתוך כך, הודיע שר משרד הפשמרגה, גנרל הלקורד חכמת, כי 155 מלוחמי הפשמרגה בעיראק יצטרפו מחר למגינים על קובאני. לדבריו, הלוחמים מוכנים כבר ללחימה ולהגנה על העיר הכורדית. מקורות בעיראק מסרו, כי צמצום מספר הלוחמים מ-200 ל-150 נעשה לבקשת טורקיה.

גם בלבנון לא שקט; בשוק העתיק של טריפולי בלבנון נהרג פעיל איסלאמי קיצוני במתקפה של הצבא על מעוזי החמושים. תשעה חיילים לבנונים ושמונה אזרחים נפצעו. זו הפעם הראשונה מאז פרוץ הלחימה בסוריה שהקרבות בטריפולי מתפשטים אל השוק העתיק של העיר. השוק מוכר כאתר מורשת עולמית של אונס"קו.