נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ישתתף היום (ראשון) בטקס זיכרון להרוגי הטבח בכפר קאסם לציון 58 שנים לטבח שהתרחש באוקטובר 1956 ובו נרצחו 47 מתושבי הכפר על ידי כוח של משמר הגבול.

ריבלין יבקר בקר בכפר בלוויית ראשי רשויות יהודיות שכנות במטרה לחזק את השותפות בין תושבי האזור ולעמוד מקרוב על צורכי הכפר. במסגרת הביקור יקיים הנשיא ישיבת עבודה עם ראש העירייה, עו"ד עאדל בדיר וכן יערוך סיור מקיף בכפר על מוסדותיו השונים ובהם בית הספר המקומי ואזור התעשייה. בסיום הביקור ייטול הנשיא חלק בטקס זיכרון במסגרת אירועי הזיכרון להרוגי הטבח בכפר קאסם.


בפעם הראשונה, נשיא המדינה מגיע לאירוע. ריבלין. צילום: פלאש 90

הנשיא ריבלין יישא דברים באירוע מרכזי במתנ"ס הכפר בפני חברי מועצת העיר, מכובדי היישוב, נציגות של תלמידים מכפר קאסם ומראש העין הסמוכה ויתייחס לחשיבות השמירה על היחסים הטובות בין העדות השונות בישראל.

באירוע יישאו דברים גם - ראש העירייה בדיר, אשר התראיין לגל"צ בבוקר והבטיח כי לא יהיו מהומות וכי האירוע יעבור בשלום. ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, תלמיד מכפר קאסם ותלמידה מהרצליה, השייח' עבדאללה נימר דרוויש, ח"כ איברהים צרצור, ח"כ עיסאווי פריג' ונציג המשפחות של הרוגי טבח כפר קאסם.

יצויין כי בשנת 2007 ביקר נשיא המדינה דאז שמעון פרס בכפר קאסם והשמיע דברי התנצלות על הטבח.