"ההודאה נגבתה שלא כחוק, תחת לחץ אדיר", כך אמורים לטעון היום (א') עורכי דינו של חוסיין חליפה, הנאשם ברצח שלי דדון ז"ל. טרם הדיון אשר נפתח הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בנצרת סיפרו עורכי הדין של הנאשם כי הוא צפוי לחזור בו מההודאה ברצח, לאחר שלטענתם החוקרים גבו ממנו את ההודאה באופן בלתי חוקי, תוך הפעלת לחץ, איומים ומניעת שעות שינה.

באי כוחו של חליפה, עו"ד עלא סלימאן ועו"ד וואסים שחאדה: אמרו הבוקר: "אנו סבורים שהודאותיו נגבו ממנו בדרכים שהן לא חוקיות, בהפעלת לחץ אדיר, כאשר נמנעו ממנו שעות שינה ובמשך כשבוע הוא ישן בו לא יותר משמונה שעות. לטענתו הוא לא רצח אותה. על פי החוק הודאה צריכה להינתן על פי כל הכללים, מתוך רצון, ומרצון טוב.

אנחנו טוענים שההודאה וההודאות נגבו ממנו תחת לחץ, תחת הפעלת לחצים כאלה ואחרים, ואנחנו טוענים שהן לא יהיו קבילות בבית המשפט. בנסיבות של אופן המעצר שלו, כבילת ידיו במשך 15-16 שעות על כסא, תוך התקרבות של החוקרים לעבר פניו ותוך צעקות כלפיו והפניית אצבע מאשימה כלפיו ואיומים כי יישאר בבידוד בבית סוהר שנים רבות, ואף כל חייו, כך לעיתים נאמר לו, הדברים האלה בהחלט השפיעו על שיקול דעתו, ובנוסף חוסר שעות שינה רבות מאוד, השפיעו גם הן על שיקול דעתו".

מכתב האישום אשר הוגש כנגד הנאשם עולה כי בתאריך ה-1 במאי 2014 יצאה שלי דדון ז"ל מביתה שבעפולה לראיון עבודה במגדל העמק. בתחנת ההסעה אסף אותה הנאשם במונית שלו והחל לנסוע לעבר רמת גבריאל.

עוד עולה כי במהלך הנסיעה הסיע הנאשם את דדון ז"ל למגרש חניה נטוש באזור תעשייה, אז התקשרה דדון לבת דודתה ולחשה לה כי היא חוששת, "נמצאת במונית, אחת המפחידות", וסיפרה בלחש כי היא '"לא נושמת".

על פי כתב האישום בשלב זה החליט חליפה להרוג אותה. "הוא נטל סכין ארוכה וחדה והחל לדקור את שלי שוב ושוב ברחבי המגרש, כאשר היא מנסה להימלט מפניו ללא הצלחה. במשך דקות איומות, גם כשהיא נגררת על ידו ממקום למקום, דקר הנאשם את שלי דקירות עמוקות; במותניה, בגבה, בגרונה, באמתה, בירכה, בחזה ובאחוריה".