המצב הביטחוני המתוח בבירה משפיע: בעיריית רמת גן הוחלט  לדחות יום מנהיגות לכ-300 תלמידי תיכונים בעיר, שהיה אמור להיערך ביום שלישי הקרוב. בשל העובדה שמסלול הסיור עובר בגבעת התחמושת, המקום בו ארע פיגוע הדריסה בשבוע שעבר, פנו חלק מהורי התלמידים  לעירייה וביקשו לדחות את האירוע.

ראש עיריית רמת גן  ישראל זינגר, אמר על ההחלטה: "אני בהחלט לא תומך בביטולי טיולים, וכמנהל ביה"ס הוצאתי טיולים גם בתקופות האינתיפאדה ובזמנים מורכבים מבחינה ביטחונית. יחד עם זאת, במקרה הנוכחי ובשל בקשות שהגיעו מההורים, הוחלט לדחות את האירוע למועד נוח יותר".

 

 לעומת זאת בבית הספר היסודי להבים (בישוב להבים) הוחלט לקיים את הטיול השנתי של כיתות ה' כסדרו. "אצלנו , ההורים קצת חששו אם לצאת לטיול שנתי בירושלים, אבל הנהלת הבית ספר וועד ההורים הסבירו שהטיול הוא למערב ירושלים ושהאוטובוסים מגיעים למערב ירושלים, ללא מעבר דרך הגבעה צרפתית או הכותל", סיפרה ל"מעריב" חני מלכיאלי, יו"ר ועד מרכזי בית הספר "להבים"


לא ביטלו למרות החששות. ילדי ביה"ס מלהבים בטיול בירושלים. צילום: חני נדב. 

"לא פחדתי לטייל, זאת עיר הבירה שלנו , הכל שקט פה ויפה", דיווחה דנה נדב בת העשר מכיתה ה' בבית ספר. "טיילנו ללא הפרעות, היינו במעלית הזמן, משכנות שאננים והר הרצל", הוסיף דותן מלכיאלי, "גם לא פגשנו חיילים או שוטרים".

מנהל מרכז קהילתי לב העיר ירושלים, שמפעילה החברה למתנ"סים, יקי חרל"פ, סיפר ש"גם ביום שישי האחרון התקיימו טיולי משפחות שהגיעו ממרכז הארץ, כולל ילדים ובני נוער, לסיורים בסמטאות העיר העתיקה, בשוק מחנה יהודה ובלב העיר; ובעוד חודש צפוי לנו מיזם משותף הנקרא "שרשרת הזהב" של מפגש בני נוער מהתפוצות, ובני נוער ממרכזים קהילתיים של החברה למתנ"סים משדרות, מישובי עוטף עזה ומירושלים עצמה שיסיירו ברחבי העיר. כל יום מגיעות למרכזים הקהילתיים בירושלים עשרות קבוצות של משפחות ילדים ונוער כך שהסיפור על הביטולים הוא מופרז".

"ירושלים היא בירת ישראל, ולא יעלה על הדעת שכל קבוצה של זורקי אבנים בשכונה או  שתיים בירושלים תמנע מילדי ישראל (יהודים וערבים כאחד) להגיע לבקר בבירת מדינת ישראל, מה גם שהאתרים שבהם מבקרים התלמידים, רובם ככולם, לא נמצאים באזורים הבעייתים", מסר זאב גולדבלט ממרכז פורום יו"ר ועדי ההורים היישוביים.

ממשרד החינוך נמסר כי: "אין שינויים בנהלי הבטיחות בנוגע לסיורים בעיר". מעיריית תל אביב יפו נמסר כי: "העירייה מעודדת את בתי הספר לבקר בירושלים וכך עושה גם בימים אלה. ברור מכך שאין כל הנחייה גורפת לביטול טיולים בבירה. נהפוך הוא, בשבוע הבא יצא טיול שנתי של אחד מבתי הספר לירושלים.

מדובר בטיול נקודתי של כיתות ח' שאמור היה להיערך בשבוע הקרוב ולכלול סיורים בכמה מן ממקומות שבהם היו לאחרונה מקרי אלימות. על כן, לבקשת ההורים, הוחלט לדחותו והוא יתקיים בהקדם".