רשות פיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל) מציגה הערב (ש') בתערוכה ימית בפריז מערכת חדשה להגנה ולחימה על כלי שיט מפני סל האיומים הקיימים היום בזירת הלחימה הימית, המבוססת על רעיון מערכת "כיפת ברזל". המערכת נועדה להגן על כלי לחימה יעילה נגד קבוצה גדולה של איומים מודרניים ומסוגלת לטפל בהתקפות רוויות של האויב ששולח מספר רב של טילים לעבר המטרה.

בדומה לכיפת ברזל המופעלת על הקרקע, גם למערכת הזו זמן תגובה קצר מאוד. המערכת כוללת משגר אנכי המותקן מתחת לסיפון הספינה. היא משתמשת במכ"מ של הספינה ואינה דורשת מכ"מ בקרת אש ייעודי בדומה למערכת הקרקע. למערכת יש פיקוד נשק ובקרה משולב עם מערכת ניהול לחימה של הספינה, המאפשרים את פעולת הפעלה ושיגור הטילים לעבר הטיל שנורה.

למערכת יכולת הגנה מפני מספר טילים בו זמנית. ניתן לטעון בה עד 10 מיירטים לכל יחידה אנכית, והיא מסוגלת לירות לכל הכיוונים. לטיל המיירט יש ראש הנפץ המתקדם ביותר בעולם שמבטיח הסתברות גבוהה ליירוט נגד מגוון רחב של יעדים מאויימים. הוא זריז מאוד ועם יכולת יירוט המאפשרת קצב גבוה של שיגור לעבר מטרות.


"כיפת ברזל" ימית. צילום הדמיה: רפא"ל

על פי  החברה, המרעום של המיירט הוא בעל יכולת רבת עוצמה מה שמבטיח הרס לטיל ששוגר. מדובר במערכת קטנה קטנה שיכולה להיות משולבת בספינות קטנות. היא מאפשרת לספינות לעסוק בפעילות שוטפת ולפעול ביעילות נגד איומים עם ביצועים גבוהים שלטענת המפתחים עוד ישופרו בעתיד. ניתן להפעיל את המערכת גם מהים וגם מהחוף בזמן שהספינה עוגנת. היא יכולה לעבוד באופו אוטומטי וחצי אוטומטי בהתערבות מפעיל.

בנוסף תציג רפא"ל חליפת פתרונות הכוללת מערכות מתקדמות לגילוי ולזיהוי טילים נגד ספינות, מערכות לוחמה אלקטרונית ימית ומערכות לנטרול טילי טורפדו נגד ספינות וצוללות, עמדות נשק נשלטות בעלות יכולת שיגור טילים אלקטרו-אופטיים מדויקים ("גיל" ו"תמוז") לשימוש מעל גבי ספינות.

ברפא"ל אומרים כי מערכות הים מיועדות לשימוש בתווך הימי והתת-ימי ובהן גם מערכות לשימוש על-ידי צוללנים. רפאל פיתחה גם את סירת הפרוטקטור הבלתי-מאוישת, אשר נמצאת כבר בשימוש על-ידי חיל הים הישראלי ומיועדת למשימות אבטחה שוטפת ימית, הגנה על מתקנים אסטרטגיים כגון אסדות גז, נמלים ועוד.