ועדת הפנים של הכנסת חזרה בשיא הכוח אל אולם הדיונים, כשבמוקד העניין נמצא כמובן המצב הרגיש בירושלים. 

כבר בתחילת הדיון התנצחו ח"כ טאלב א-עראר מרע"ם-תע"ל וח"כ מוטי יוגב, הבית היהודי על עניין הר הבית, מה שהפך לדיון לוהט בו אמר יוגב: "הר הבית המקודש ביותר, אתה משתחווים למכה, אתם תעופו משם", הח"כ הערבי לא הבליג, ובסופו של דבר אף נטש בזעם את הדיון.

השר יצחק אהרנוביץ', שהוזמן לתת סקירה, אמר במהלך הדיונים: "ירושלים תהיה תמיד בעין הסערה, הן מהבחינה הלאומית ובינלאומית. היא בהחלט שואבת הרבה אנרגיות, ואני צריך לפעול בתבונה רבה עם הניסיון שצברתי.

"ירושלים מוסתת בצורה רציפה, אני רואה את החומרים בצורה אמיתית, יומיומית, ע"י החמאס והתנועה האיסלאמית. ההסתה והתעמולה היא רבה מאוד, הכל מרוכז כדי להביא לאי סדר בירושלים ובלב ליבה של ירושלים, בהר הבית.

"אנחנו, בשיקול דעת, צריכים להפסיק את האירועים האלה. אין שום הצדקה להפרות סדר. אני לא מקבל שיהיו אירועים כאלה בירושלים. יש לי קצת היסטוריה, לא מכיר אותה מהיום, תמיד יש אירוע פה או שם, אבל צריך להגיד את כל האמת, בזמן האחרון יש עלייה חדה באירועים.

"צריך לראות איך אנחנו מטפלים בנושא הזה. ההסלמה החלה למעשה משובו אחים, דרך רצח הנער אבו חדיר, צוק איתן, אירועי הר הבית, חגי תשרי ועוד. אנחנו רואים אירועים בכמות די גדולה. אני שומע את הדברים - אין הנחיה שנתתי לא להיכנס לכפרים, לא לבצע מעצרים, או ששוטרים לא יקבלו גיבוי. תשמיעו קלטת בקולי שאמרתי דבר כזה, שמישהו יגיד שאמרתי לא לעשות את זה. להיפך, צריך לעשות את הכל כדי להחזיר את השקט. זוהי הנחיית הדרג המדיני.

שיקול הדעת הוא של המשטרה. עד עתה יש 900 עצורים ו-300 כתבי אישום. עשרת אלפים איש מתגברים את הביטחון בירושלים, כמעט כל יום, שישי וכמובן חגים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת אמר: "צריך לעשות שינוי בתפיסת העולם ושילטון החוק שלנו לגבי המתפרעים, מי שמתלונן על זה הם גם היהודים ערביים. צוק איתן הפך את המצב מבלתי מתקבל על הדעת לבלתי נסבל.

"כל עוד הענישה לא אפקטיבית, הדלת המסתובבת ממשיכה. ננסה לנצל את האפשרות להניע את שלטון החוק לשכונות.

"במענה לחברי הכנסת הערביים אני אוסיף כי כל עיריית ירושלים מחויבת לשדרג את חייהם של תושבי מזרח ירושלים. אני רוצה להגיד ומבקש מהיהודים והערבים להחזיר את שלטון החוק לצד הנכון בירושלים.

"היתה כאן אמירה שירושלים לא בטוחה, אז כולם צריכים לדעת שאין הקרנה למערב ירושלים. תושב מתל אביב שבא לבקר, הסבירות שהוא יהיה בטוח היא פי שלושה יותר ממקום רגיל. לא להיכנע לטרור ולאלימות. כל תושב שמגיע, מחזק את ירושלים.

"אני רואה שאנחנו במגמה הנכונה, צריך לעשות יותר כדי שיהיה מהר יותר, אבל תהיה אפס הידברות עם אלימות. לגבי הקטינים, רק פגיעה כלכלית בהורים תרסן את הילדים.