פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סייעת בגן ילדים בקרית אתא, בת 59, בגין התעללות בקטין ותקיפה בנסיבות מחמירות. מעובדות כתב האישום אשר הוגש באמצעות עו"ד ענבל ברנסון מפרקליטות מחוז חיפה, עולה כי בזמנים הרלבנטיים לכתב האישום עבדה הנאשמת כסייעת בגן בו 32 ילדים, כולם בגילאי 3.5 - 4.5 שנים.

בסוף חודש ינואר השנה במהלך מפגש בו ישבו כל ילדי הגן ומולם הנאשמת, התלוננה ילדה בגן כי אחד הילדים הרביץ לה. הנאשמת, כך על פי כתב האישום, הורתה לילדה ש"תחזיר לו", ואז ניגשה הילדה ובעקבותיה שני ילדים נוספים אל הילד ובעטו בו, כאשר הנאשמת צופה במעשיהם ואינה עושה דבר, והשלושה שבו למקומם.

בהמשך, כך נכתב בכתב האישום, בעקבות דיווחים של ילדים נוספים אשר טענו שהילד היכה גם אותם, משכה הנאשמת את הילד בכוח אל מרכז המעגל, אמרה לכל ילדי הגן, כי מי שהילד הרביץ לו, רשאי להחזיר לו, ובהוראתה ניגשו כל ילדי הגן אל הילד, הקיפו אותו, בעטו בו ושבו למקומם ללא הפרעה. לאחר מכן שאלה הנאשמת את הילד אם זה נעים לו ואמרה לו כי "כך הוא לומד".

"במעשיה המתוארים לעיל, עשתה הנאשמת בקטין מעשה התעללות גופנית ונפשית וזאת בהיותה אחראית על הקטין. כן תקפה הנאשמת את הקטין בעצמה ובאמצעות הקטינים, וזאת בנסיבות מחמירות", כך נטען בכתב האישום.

סניגורתה של הנאשמת, עו"ד תמי אולמן : "מדובר בסייעת שעבדה שנים רבות, וקיבלה המלצות רבות ומעולם לא היתה שום תקלה. אנו כופרים באירוע". דיון בתיק ייערך ביום חמישי הקרוב בפני שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, רונית בש.