"לא אני התנגדתי לכניסת החרדים לממשלה, והם אינם מנודים מהקואליציה", כך אמר לפני זמן קצר (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" נתניהו הוסיף כי: "זו הייתה התנגדות של כמה משותפי לקואליציה ולצערי היא מנעה יצירת ממשלת אחדות רחבה ואני חושב שזה מה שצריך בימים אלה".

ראש הממשלה אף הדגיש כי לו הדבר היה תלוי בו, החרדים היו נמצאים בקואליציה: "התנגדות לכניסה, לא רק שלא באה ממני, אלא אני אפילו ניסיתי לגבור עליה ולא היה לנו את הכוחות. לא היו לנו את המספרים, בסוף הציבור קובע את נציגיו והנציגים ביחד בשיטתנו הם שקובעים מי יהיה בקואליציה. אם הדבר היה בידי, כמובן שאני אינני מנדה חרדים, זה אבסורד. אני לא נוהג ככה לא בחיי הציבוריים ולא בחיי הפרטיים".

נתניהו התייחס בראיון גם לחוק הגיור, שעבר היום בקריאה ראשונה בכנסת ומעורר סערה בקואליציה, וכמובן גם בקרב החרדים: "הכוונה שלי הייתה ברורה, רציתי לשמור על אחדותם, לא לקרוע קרעים ולא לגזור גזרים, שוב, אנחנו צריכים את הקולות ולא תמיד יש לנו את הקולות. כל עוד המבנה של הכנסת הוא לפי שהוא יש דברים שעוברים בהצבעת הרוב, הרוב מכריע". 

על מערכת היחסים עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהודיע על תמיכה עתידית במשה כחלון, אמר נתניהו: "אני מדבר עם חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות מכל הזרמים ואני מדבר גם עם אריה דרעי ואלי ישי וחברים אחרים בש"ס, אני מקיים איתם קשר פתוח ואמיתי ואני חושב שהם יודעים את האמת. האמת היא חשובה, יש איזו גישה של שותפות גורל והבנה עמוקה ביסודות הקיום של העם היהודי שאני גם שותף לה והיא עמוק בתוכי, זו לא הצגה".


מדבר איתו ועם אלי ישי. אריה דרעי. צילום: מרק ישראל סלם.