גל פריצות לעסקים נקטע באחד מלילות סוף השבוע לאחר פעילות ותגובה מהירה של בלשי מרחב אילת. כנופיה אשר פרצה על פי החשד לעסק, נלכדה דקות ספורות לאחר מכן כשברכבה כלי הפריצה וראיות אשר יחד עם החקירה היוו בסיס להגשת כתב האישום על ידי מחלק התביעות באילת.

לפני כשבועיים, באחד מימי סוף השבוע, ארעה התפרצות לפיצוציה באזור התעשייה בעיר הדרומית. מספר חשודים עוטי כפפות על ידיהם וברדס על ראשם נצפו על ידי מצלמות האבטחה מנפצים את חלון העסק באמצעות לום ברזל ופורצים את סורג האבטחה. מייד לאחר מכן חשוד אחד נכנס לעסק וגנב פקטים של סיגריות והוציא אותם אל חשוד נוסף העומד בפתח החנות כששק בידו. כמו כן, החשודים שמו את ידם על סכום כסף אשר מצאו במקום ואת הקופה הרושמת ונמלטו ברכב שהמתין להם.

משטרת מרחב אילת הוזעקה למקום ופתחה בחקירת, תוך איסוף מודיעיני נרחב מתוך הבנה כי יש לפעול במהירות רבה על מנת לגדוע את מעללי הכנופיה המצולמת אשר החלו לפרוץ כבר בתחילת הלילה.


הפורץ עם פקטים של סיגריות

מידע מיידי אודות החשודים הביא את בלשי מרחב אילת אל הרכב של החשודים לקראת שעה 02:00 לפנות בוקר באזור התעשייה, כאשר ברכב שלושה חשודים. בחיפוש איתרו הבלשים כפפות, ברדסים, כלי פריצה, שק ריק ושברי זכוכית שעל פי החשד שייכים לחלון העסק אותו פרצו. בסריקות נוספות הצליחו לאתר בפארק סמוך לאזור התעשייה את הקופה הרושמת ושק אשר הכיל פקטים רבים.

שלושת החשודים נעצרו באותו הלילה וחקירתם הוטלה על מחלק התשאול במרחב אילת.

בנוסף, יומיים לאחר מעצר החשודים, יווח בעל עסק נוסף באזור התעשייה כי בוצעה פריצה לעסק דרך גג המבנה. על פי צילומי האבטחה, הפריצה התרחשה 10 דקות לפני מעצר הרכב עם שלושת החשודים.


"הרמת" הקופה הרושמת

כוחות זיהוי פלילי אשר הגיעו לעסק בבוקר הגשת התלונה, הצליחו לאתר על הגג טביעות נעלים התואמות לנעליו של אחד החשודים אשר נתפס ברכב שתואמות גם כן לנעליו של החשוד אשר צולם במצלמת האבטחה בעסק שנפרץ קודם לכן.

כתב אישום הוגש נגד שלושת החשודים. במשטרת אילת ציינו לאחר הגשת כתב אישום נגד החבורה, כי "מהירות תגובה, נחישות ומענה הולם, הם אלו אשר הביאו לפיענוח מהיר וקטיעת שרשרת התפרצויות לבתי עסק באזור התעשייה על ידי כנופיה אשר הגיעה לעיר ככל הנראה לשם כך".

צילומים: מצלמות האבטחה