גזר דינו של גואל רצון, שניתן הבוקר (ג') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מעורר תגובות רבות. על רצון נגזרו שלושים שנות מאסר, ותשלום פיצויים בסך כולל של כמעט חצי מיליון שקלים לנשותיו, לאחר שהורשע בעבירות מין חמורות, ביניהן אונס, ועבירה של קבלת דבר במרמה.

שתיים מנשותיו התראיינו בגלי צה"ל לאחר הישמע גזר הדין. שתיהן ציינו כי הסיטואציה הייתה קשה להם מדי, וכי הן לא הגיעו לבית המשפט, אלא נשארו בביתן כדי לשמוע את הבשורות. מעיין סמידי, שזכורה מהמונולוג הנרגש שלה לאחר זיכויו של רצון מאשמת עבדות בכפייה, הייתה נסערת גם היום: "לא הגעתי לבית המשפט כי לא רציתי לסכן את מה שהצלחתי להציל בשנים האחרונות", אמרה סמידי. "כשהייתי איתו לא יכולתי להתגונן, כי הוא השבית את המוחות של כל הנשים שהיו איתו. אין לי נחמה מגזר הדין הזה, את החיים שלי אי אפשר להחזיר וגם את השכל הישר שלי אי אפשר להחזיר".

סמידי המשיכה: "את אמא שלי שאיבדתי, שגואל חיסל אותה מרחוק בזכות הטיפול ההוליסטי שלו, שהיה גזר דין המוות שלה, אי אפשר להחזיר. את שלוות הנפש של אבא שלי, שרתם את כוחותיו האחרונים כדי שאני אוכל להשתקם ולהיות היום משפטנית. את זה אי אפשר להחזיר".

סמידי. צילום: פלאש 90

יהודית הרמן, גם היא הייתה חלק מהכת של רצון, אמרה: "למרות שהוא לא הואשם בעבדות, דבר שלנו היה חשוב מאוד, מדובר בהקלה ובהפתעה גדולה. דיברו על 25 שנים, ואפילו אמרו שזה יהיה פחות, לכן אני מאוד שמחה. זה סוג של יום חג בשבילי ובשביל כל הבנות. הוא הרס את חייהן של הרבה נשים וילדים שעל לא עוול בכפם נולדו למציאות כזאת. לדעת שהוא יישאר בכלא עד סוף ימיו זה משהו שמאוד מנחם אותנו".

הרמן התייחסה לזעם שמפגינה מעיין סמידי: "את הזעם של מעיין אני יכולה להבין. הייתי עדה לשנים שבהם גואל התעלל בה, והיא חוותה ממנו התעללות מזעזעת. מבחינתי השאלה אם להתחיל מחדש לא עומדת על הפרק, אין לי ברירה. יש לי חמישה ילדים שאני צריכה לפרנס ולגדל אותם, זו אחריות שלי היום ואני חושבת שהיום זו חובתנו להתחיל בחיים חדשים, למרות שיש צלקות שלעולם לא יירפאו". 

בהמשך התייחסה סמידי לסעיף המרמה שעליו הורשע רצון: "סעיף המרמה הוא סעיף שקשור בי, הוא לקח את הכספים ממני ושלח אותי לבנקים ואמר שאם לא נשיג את הכסף הוא ימית עלינו קללות. ואכן, בלית ברירה הלכתי לכל הבנקים כשאין לי כיסוי ובטחונות והבנקים אישרו מאות אלפי שקלים. מנחם אותי שגואל רצון לא יחזור לשורותיה של החברה".

בנו של רצון: "אני בהלם"

בנו של גואל רצון, אילן רצון, התראיין לאחר גזר הדין ואמר: "אני בהלם, לא יודע מה להגיד. מרוב המחשבות לא ישנתי כל הלילה. לא חשבנו שזה יהיה ככה, אף אחד מהסובבים לא חשב שזה מה שיהיה, בהתחשב בגילו של אבא שלי ובמורכבות של מה שהיה פה. זה לא נתפס, לא יודע איך אני אמשיך מפה. גם בשבילי זה 30 שנה בכלא".

יגאל רצון. צילום: פלאש 90

על המשיך צעדיו אמר יגאל רצון: "אני אמשיך להלחם, עוד לא החלטנו אם נעשה את זה דרך עורכי הדין או בדרך עצמאית. אמשיך להיות לצד אבא שלי לאורך כל הדרך".

עו"ד רויטל קוצר, פרקליטתו של גואל רצון אמרה: "מדובר בגזר דין קשה. אנחנו נלמד את גזר הדין ונבחן את צעדינו בהמשך".