תרגיל שניסה לעשות היום (שלישי) החינמון ישראל היום, חזר כבומרנג דווקא אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר העיתון ידוע באהדתו אליו.

הכל החל בעקבות הצעת החוק של ח"כ איתן כבל, אשר קובעת כי "מטרת חוק זה היא לקדם ולחזק את העיתונות הכתובה בישראל, ולהבטיח תנאים שוויוניים לתחרות אמיתית והוגנת בין העיתונים. לא יוציא לאור אדם, ולא יהיה אחראי להפצה של עיתון יומי בעל תפוצה רחבה בחינם, לתקופה העולה על שישה חודשים מיום תחילת הפצתו בחינם.

"כיום אנו נמצאים במצב בו העיתונות הכתובה מצויה במשבר עמוק שרק הולך ומחריף ומרבית העיתונים קורסים כלכלית. מטרתה של הצעת חוק זו לטפל באחת הסיבות המרכזיות שהובילו למשבר ושאינה מאפשרת להם להתאושש. חוסר היכולת להתחרות באופן אמיתי והוגן בשוק על בסיס יתרונות יחסיים של מצוינות, נובע מהעובדה שחלק מהעיתונים מחולקים היום בחינם. בכך הם מונעים תחרות גם על המחיר המהווה מרכיב חשוב ביכולתו של עיתון לשרוד כלכלית, מרסקים את התחרות ההוגנת ואינם מאפשרים לשוק להתאושש.


"יאכלו את הדייסה שהם בישלו". ח"כ כבל. צילום: יחצ

"כדי למנוע המשך קריסה ופיטורי עובדים נוספים חייב השוק לחזור ולפעול בתנאי תחרות הוגנים ודמוקרטיים. הצעת חוק זו מניחה את המסד לכך בדרך של איסור באופן חד משמעי על הפצה חינם של עיתון יומי בעל תפוצה רחבה על מנת למנוע פגיעה בפרמטר חשוב של האפשרות להתחרות: המחיר - ועל ידי כך לקדם ולחזק את התחרות ההוגנת בשוק זה".. כזכור, ח"כ כבל הוא מתנגד חריף לעיתון, אשר לטענתו גרם לבעיה בתחום העיתונות.

הבוקר, במהלך ניסיון נוסף של העיתון להפעיל לחץ על כבל, פורסם מספר הטלפון בלשכתו של כבל ואף כתובת האימייל שלו. משעות הבוקר החלו להגיע טלפונים למערכת, אך לשכתו של כבל הגיבה בכך שהשתמשה בשירות "עקוב אחריי" והפנתה את מספר הטלפון שלה ללשכתו של רה"מ, בנימין נתניהו. הסיפור נחשף לראשונה בבלוג הפוליטי של טל שניידר, "הפלוג".

מלשכתו של ח״כ כבל נמסר בתגובה: ״שישראל היום יאכלו את הדייסה שהם בעצמם בישלו, ושיספקו הסברים לראש הממשלה מדוע הוא לא יכל לעבוד בשקט אתמול. אנו רק מקווים שיש להם גם את הנייד שלו, כי לפי מה שהבנו הפקידות בלשכה נשברו והפסיקו לענות לטלפונים״.