היום (ג') התרחש בתיכון בליך ברמת-גן יום תנועות הנוער המסורתי, הנערך מדי שנה ובו לוקחים חלק חניכי תנועות הנוער בעיר, בדגש על חניכי תנועת הצופים שפעילותם ברמת-גן היא הגדולה ביותר.

את היום המיוחד, בחרו חניכי תנועת הצופים להקדיש לחייל צה"ל, דניאל פומרנץ ז"ל, תושב כפר אז"ר וחניך בשבט אפעל של הצופים, שנפל במהלך מבצע צוק איתן בעזה.

"החניכים הכינו שלט גדול במיוחד ועליו הכיתוב: דניאל פומרנץ- זו אהבה שתישאר לעולם. דניאל היה חניך בשבט אפעל והוא היה אחראי בשבט וגם בבית הספר בליך על כל ענייני העידוד והמורל. היום הזה נועד בין היתר להנציח את הפעילות החברתית שלו ואת הבן אדם האהוב שהוא היה", סיפרה בעצב שירה ברוטמן תלמידת בית הספר ומדריכה בשבט רמת חן.

"התפקיד שלו בצופים היה לשמח את כולם ולגרום להם לשיר ואנחנו החלטנו להנציח את הפעילות שלו ביום הזה", סיפר נועם טנג'י רכז שבט אפעל שהחליף בתפקיד המורל בצופים את דניאל ז"ל ואחד מהאחראים למיזם.


ראש עיריית רמת גן והחניכים עם השלט שהכינו לזכרו של דניאל פומרנץ. צילום: ישראל מלובני

"כששמענו שהוא נפל התחלנו להכין דגל לזכרו. בדגל מצויר שור שמסמל את שבט צופי רמת אפעל, בצד שמאל יש צללית של דניאל ורשום משפט מתוך שיר שהוא כתב:"זאת אהבה שתישאר לעולם" וכך אנחנו חבריו לצופים מרגישים לגביו"

ביום המיוחד גם לקחה חלק אמו של דניאל פומרנץ ז"ל, ורדה פומרנץ, שהגיעה לחלוק אף היא כבוד לבנה שנפל בעזה.

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן שהגיע לחזק את פעילותם של חניכי תנועות הנוער בעיר, אמר: "דניאל היה מטובי בניה של העיר הזו, והוא סימל את הערכיות שאנו מנחילים לילדינו. אני מאמין שזכרו ימשיך להיות נר לרגליהם של חניכי תנועות הנוער".