כ-25 אלף רצים כבשו הלילה את תל אביב במירוץ הלילה שהתקיים בפעם השישית. בין הרצים היו גם הרמטכ"ל בני גנץ ורעייתו. רחובות מרכזיים בת"א נסגרו כשעתיים לפני המירוץ, כשהפקקים התחלפו בתחילה מכבישים ריקים לנהרות של רצים, שיצרו אוירה ססגונית ומהנה.

את המירוץ, שחולק לחמישה מקצים באותו מרחק שווה (עשרה ק"מ) הזניקו ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, ביחד עם ראש המועצה האיזורית אשכול, חיים ילין שהשתתף במירוץ ושגריר צרפת בישראל.

הרצים יצאו מכיכר רבין לאורך רחוב אבן גבירול, שדרות רוטשילד, דיזינגוף, שדרות נורדאו, שדרות רוקח ועד לנקודת הסיום בפארק הירקון, שם נערך הפנינג גדול. מוזיקה רעשנית של די.ג'יי השלימה חווייה תל אביבית, בשבוע בו הוכרזה ת"א כאחת הערים הקולונריות הטובות ביותר בעולם ע"י מגזין סאייבור הנחשב. 

מחזיק תיק הספורט אלון סטולר, ציין כי "מסלול המירוץ שונה על מנת להרגיש את העיר" והוסיף: "עדיף לרוץ בתוך העיר הגדולה, מאשר בפארקים. זאת חוויה מיוחדת". למירוץ הגיעו רצים מכל הארץ וכבר מדרך נמיר נראו שיירות של הולכי רגל, שהגיעו בבגדי ספורט.

הרמכ"ל בני גנץ ורעייתו משתתפים במירוץ הלילה. צילום: אבשלום ששוני

עדן גולן מר"ג אמר: "עדיף לרוץ בלילה, מזג האוויר נהדר, זאת חוויה מהממת". אביאל אלוני מת"א אמר על קו הזינוק: "זאת חווייה מתקנת לרוץ בלילה בת"א אחרי שאתה כל היום בסטארט-אפים. זה כיף וזאת עיר מיוחדת".

למירוץ גם הגיעו תלמידי תיכון רבים. עומרי חדד, אלון פורי ויואב לנדסמן, תלמידי תיכון בליך בר"ג אמרו: "התכוננו לקראת המירוץ, זאת חוויה מטורפת. הגיעו איתנו עוד חבר'ה מהתיכון ומהשבט שלנו ברמת חן". מי שפחות נהנו היו הנהגים ורבים שהלכו כברת דרך ארוכה, אבל נהנו מהמראות.

אירית כליף מראשל"צ, שהגיעה לת"א כדי לצפות במירוץ אמרה: "זה מראה נפלא לראות את האלפים הרבים שרצים ומבסוטים". נהג מונית, שנתקע בפקק הענק אמר: "זאת תל אביב, אבל זה רק פעם בשנה בלילה", לאחר מכן הוא נזכר והוסיף: "יש גם ערבים נוספים שהכל נסגר, בשל הפגנות, הפעם זה משהו אחר".

המארגנים נשמו לרווחה לאחר שהיו תחזיות לגשם דווקא הערב: "חששנו שמה שקרה במירוץ סובב אופניים יקרה גם כאן, אבל הפעם התחשבו בנו משמיים והגשם נדחה", העיר סטולר. המירוץ הבא יתקיים ב-27/2, בשעת בוקר. המרתון המסורתי, בתקווה כי באותו יום הגשמים לא יפריעו.


"התכוננו לקראת המירוץ, זאת חוויה מטורפת" המשתתפים במרוץ. צילום: אבשלום ששוני