לאחר הפרסום של הביקורת חסרת התקדים המוטחת בראש הממשלה נתניהו בשיחות סגורות של בכירים בממשל האמריקאי, הערב במגזין ה"אטלנטיק" ובכלל זה, שמות גנאי שלא זכור שכוונו למנהיג ישראלי כלשהו אי פעם, מקבל ראש הממשלה תמיכה יוצאת דופן מיו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט.

בעל הברית החדש של ראש הממשלה מגיב הלילה (שלישי) בחריפות על הפרסום, תוקף את הממשל האמריקאי ואומר: ישראל חזקה מכל מגדפיה, ראש הממשלה הוא לא אדם פרטי, אלא מנהיג העולם היהודי כולו.

קללות חמורות כאלה כלפי ראש ממשלת ישראל הן פוגעניות כלפי מיליוני אזרחי ישראל ויהודים בכל העולם. לא מנהיג סוריה שטבח 150 אלף מאזרחיו ולא מנהיג ערב הסעודית, שסוקל נשים והומואים זכו לכינוי chickenshit".


בנט ונתניהו. גב מהשותף החדש. צילום: פלאש 90

עוד מוסיף בנט ומצטט מדברים שאמר יריבו של הנשיא אובמה, מיט רומני, שהתמודד מולו לפני שנתיים על הנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית וזכה לחיבוק של ראש הממשלה ואומר: "אם מה שנכתב הוא נכון, הרי שהממשל הנוכחי מתכוון לזרוק את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס".

עוד טוען בנט: "ישראל היא המוצב הקדמי של העולם החופשי כנגד הטרור האיסלאמי של דאעש, חיזבאללה, חמאס ואיראן. במקום לתקוף את ישראל ולכפות עליה תנאי התאבדות ראוי לחזק אותה". בכך מכוון בנט לביקורת הנוקבת שהשמיעו בכירים בממשל על גל הבנייה החדש במזרח ירושלים ובהתנחלויות, ממנו התנער היום גם ראש הממשלה עצמו כשאמר כי מדובר "בסטנדרט כפול של הקהילה הבינלאומית, שמרחיק את השלום ומייצר תקוות שווא בקרב הפלסטינים", כדבריו.

השר בנט, שלאחרונה ראש הממשלה התקרב אליו כדי לחזק את הברית עם הציונות הדתית לקראת הרכבת ממשלתו הבאה, אם יתאפשר לו הדבר, קורא לממשל האמריקני "להתנער מהדברים הגסים ולדחות אותם על הסף.