בעוד היחסים עם ישראל נמצאים במשבר חמור על רקע מדיניות הממשלה כלפי הפלסטינים, נראה שהממשל האמריקאי מתקרב לאיראן. על פי גורמים אמריקאים וערבים בכירים, וושינגטון וטהרן נמצאות בשנה האחרונה במצב של רגיעה, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. 

ליחסים המתחממים בין שתי המדינות יש פוטנציאל לשנות את המאזן במזרח התיכון באופן דרמטי לנוכח החשד שהפגינו הן המדינות הסוניות במזרח התיכון והן ישראל כלפי הכוונות של הרפובליקה האסלאמית. 

על פי המגזין האמריקאי, השינוי ביחסים הוא תוצאה של אינטרסים משותפים מספר נושאים: הן ארה"ב והן איראן חולקות מטרות משותפות, כמו העברה חלקה של השלטון בעיראק והבסת המדינה האסלאמית.


הבסת דאעש היא אינטרס משותף של ארה"ב ואיראן. צילום: רויטרס

על פי הדיווח, השינוי ביחס של הממשל כלפי שלטון האייטוללות מתבטא בגישה רכה כלפי חמאס וחיזבאללה. במהלך מבצע צוק איתן, שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ניהל מגעים עם קטאר - נותנת החסות לחמאס.

הגורמים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי המודיעין האמריקאי סייע לסוכנויות הגנה לבנוניות בעלות קשרים עם חיזבאללה, והזהירו אותן מהתקפות טרור על ידי קבוצות סוניות קיצוניות כמו אל קעידה, וג'בהת אל נוסרה.

גורמים בארה"ב אמרו שממשל אובמה ניצל את המו"מ על תכנית הגרעין האיראנית כפתח לשיתוף פעולה עם טהרן בנושאים אחרים, וכי וושינגטון העבירה מסרים לרפובליקה האסלאמית דרך הממשלה השיעית בבגדאד.