על רקע המהומות בירושלים בשבועות האחרונים, העירייה הודיעה הבוקר (ד') כי היא מקימה יחידת תצפיתני אוויר לאכיפת החוק בבירה. היחידה החדשה תפעל כזרוע האווירית של העירייה ורשויות האכיפה.

היא תפעיל חמישה בלוני תצפית ופענוח, אשר יספקו מודיעין על הפרות סדר ועבירות על החוק. אבל לא רק סוגיות בטחון פנים יעסיקו את היחידה החדשה. הבלונים גם יאתרו מפגעים, עבירות בניה, עבירות על חוק רישוי עסקים, שפיכה פיראטית של פסולת בניה, הברחות מוצרי מזון ועוד.

הבלונים ייפרשו סמוך לשכונות התפר ויופעלו ממוקד הביטחון העירוני. ליחידה גויסו תצפיתנים ותצפיתניות בעלי ניסיון צבאי בתחום. מהעירייה נמסר כי בשלבים הבאים צפויים להתווסף אמצעי תצפית נוספים למערך.


הבלונים החדשים, מודיעים בזמן אמת. צילום: עיריית ירושלים

"כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר", אמר היום ראש העיר ניר ברקת, "יחידת התצפיות החדשה שיזמנו תהיה הזרוע המבצעית הקדמית של העירייה ותתן לנו את האפשרות לתת מענה וסיוע בזמן אמת למשטרה ולכוחות הביטחון".

בתוך כך, הציג ברקת השבוע בוועדת הפנים של הכנסת את המתווה שיזם וגיבש יחד עם גורמי הביטחון למיגור הפרות הסדר בשכונות מזרח העיר. המתווה כולל, בין היתר, פריסת כוחות משטרה איכותיים באופן קבוע ולאורך זמן בתוך השכונות בהן יש הפרות סדר ופיתוח אמצעים טכנולוגיים חדשניים להתרעה, הרתעה וסיוע לכוחות בשטח. בתוכנית של העירייה גם להשתמש בעתיד בכלי טיס בלתי מאוישים שיספקו מידע מודיעיני משלים.


תצלום מתוך בלון התצפית. צילום: עיריית ירושלים