ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ד') באופן ישיר לביקורת הקשה שהושמעה אתמול מפי בכירים בבית הלבן בכתבה של ג'פרי גולדברג במגזין "אטלנטיק", במהלך הטקס בכנסת לזכרו של רחבעם זאבי.

נתניהו הקדיש את חלקו הראשון של הנאום כדי להגיב לדברים הקשים שנאמרו נגדו באופן אישי ("פחדן, שחצן ולוקה באספרגר), ורק לאחר מכן עסק בנושא הישיבה. "כשיש לחצים על ישראל לוותר על בטחונה, הכי קל לוותר", אמר נתניהו, "מקבלים מחיאות כפיים וטקסים על מדשאות אחר כך באים הטילים והמנהרות".

שידור חי מהכנסת

"כראש ממשלה אני עומד על בטחון ישראל, איכפת לי מחיי כל אזרח ואזרח וחיי כל חייל וחייל. הייתי בשדה הקרב פעמים רבות, סיכנתי את חיי למען המדינה ואינני מוכן לעשות ויתורים שיסכנו את המדינה", הוסיף ראש הממשלה.

"צריך להבין", אמר נתניהו, "האינטרסים העליונים שלנו, ובראשם הבטחון ואחדות ירושלים, אינם עומדים בראש מעייניהם של אותם גורמים אנונימים שתוקפים אותנו, ואותי אישית. כי המתקפה עליי באה רק כי אני מגן על מדינת ישראל. אם לא הייתי מגן על מדינת ישראל, ועומד בנחרצות עלה האינטרסים הבטחונים שלנו, לא היו תוקפים אותי".

"ולמרות כל ההתקפות שאני סופג, אני אמשיך להגן על המדינה שלנו ועל אזרחי ישראל", הבהיר נתניהו בסיום החלק בנאומו שהתייחס לאותה ביקורת, "אני מכבד ומוקיר את הקשר העמוק עם ארצות הברית. מאז קום המדינה היו לנו ויכוחים עם ארה"ב, ועוד יהיו לנו, וזה לא בא על חשבון הקשר העמוק בין העמים והמדינות. אנו רואים את זה פעם אחר פעם בתמיכה העולה במדינת ישראל בקרב האמריקאים, שהגיע לשיא של כל הזמנים. הברית האסטרטגית והערכית בין המדינות נמשכת ותימשך".

בכתבה של גולדברג, הוא שוחח עם בכירים בממשל, ובהם עם בכיר במזכירות המדינה, שאמר: ""הבעיה עם ביבי היא שהוא חתיכת פחדן". במהלך השנים, טוען גולדברג, התייחסו הבכירים בממשל לנתניהו בתארים נפוח, שחצן, ואף "לוקה באספרגר". גולדברג המשיך לצטט את בכיר משרד החוץ שאמר: "הדבר הטוב בנתניהו הוא שהוא מפחד לנהל מלחמות".

עוד הוסיף הבכיר ואומר: "הדבר הרע בנתניהו היא שהוא לעולם לא יגיע להסכם עם הפלסטינים והמדיניות הערביות הסוניות. הדבר היחיד שמעניין אותו הוא להגן על עצמו מתבוסה פוליטית. הוא לא רבין, הוא לא שרון והוא לא בגין, פשוט אין לו שום אומץ".

בעקבות הדברים, נשמעו קולות מימין, שהביעו תמיכה בנתניהו, בעוד בשמאל תקפו אותו על דרדור היחסים עם ארה"ב. שר הכלכלה נתן גב לנתניהו ואמר: "ישראל חזקה מכל מגדפיה, ראש הממשלה הוא לא אדם פרטי, אלא מנהיג העולם היהודי כולו. קללות חמורות כאלה כלפי ראש ממשלת ישראל הן פוגעניות כלפי מיליוני אזרחי ישראל ויהודים בכל העולם. לא מנהיג סוריה שטבח 150 אלף מאזרחיו ולא מנהיג ערב הסעודית, שסוקל נשים והומואים זכו לכינוי chickenshit".

שר השיכון אורי אריאל האשים את ארה"ב ב"בורות כלפי המזרח התיכון""האמריקאים הוכיחו בשנים האחרונות בורות וחוסר הבנה מוחלט בכל הנוגע למזרח התיכון, כפי שראינו בשורה של טעויות בהתנהלותם בסוריה, מצרים לוב ועוד", מסר הבוקר אריאל והוסיף, "הם לא ישיגו שום דבר על ידי הטחת עלבונות ומילות גנאי בראש ממשלת ישראל"