לבית משפט השלום בחיפה הוגש הבוקר (ד') כתב אישום נגד מנהלת לשעבר במעון נעמ"ת בחדרה, המואשמת כי גנבה כ- 200 אלף ש"ח מכספי נעמ"ת ומהורי הילדים.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד אבי אור-זך מפרקליטות מחוז חיפה. הנאשמת, ענת כגן, בת 55 ממושב אמץ, מואשמת כי במהלך עבודתה במעון זייפה מאות מסמכים, דו"חות, כרטיסי נוכחות ילדים, הודעות על עזיבת ילד וקבלות, וקיבלה לידיה במרמה כספים השייכים לנעמ"ת ולהורי הילדים. היא מואשמת בביצוע עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים, זיוף בנסיבות מחמירות וגניבה בידי עובד, בסך של כ-201,697 שקל.

מהאישום הראשון עולה כי במהלך שנת הלימודים תשע"ב (2011-2012), קלטה הנאשמת ללימודים במעון ילדים מעבר למכסת הילדים המותרת, מבלי שדיווחה להנהלת נעמ"ת כנדרש ומבלי שדיווחה כל חודש על נוכחות ילדים אלה ועל שכר הלימוד ששילמו, ושלשלה את כספי שכר הלימוד של ילדים אלה לכיסה. בנוסף, דיווחה הנאשמת בכזב לנעמ"ת על עזיבה של ילדים, זאת למרות שאותם ילדים לא עזבו את המעון והמשיכו לשלם לנאשמת שכר לימוד עבור נעמ"ת .

מהאישום השני עולה כי הנאשמת לא עדכנה את ההורים כי קיבלו הנחה וסבסוד מהתמ"ת וגבתה מההורים שכר לימוד שלא לפי גובה ההנחה שקיבלו מהתמ"ת, ושלשלה לכיסה במרמה את ההפרש בין שכר הלימוד ששולם על ידי ההורים בפועל, לבין שכר הלימוד שהיה על ההורים לשלם לפי קביעת התמ"ת.


צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)