אלפים השתתפו היום (ד') בתהלוכה בכפר קאסם לציון 58 שנים לטבח שאירע בעיר, במהלכו נהרגו 49 בני אדם, בהם נשים ו-23 ילדים ונערים בני 17-8. הוועדה העממית המקומית הכריזה על שביתה כללית בעיר שכללה את כל בתי הספר ובתי העסק.

בראש התהלוכה צעדו ראש העירייה עאדל בדיר, וחברי הכנסת מוחמד ברכה, חנא סוויד, דב חנין ועפו אגברייה (חד"ש), אברהים צרצור, אחמד טיבי, מסעוד גנאים וטלב אבו עראר (רע"מ-תע"ל), וכן ח"כ עיסאווי פריג', שסבו נהרג בתקרית. בנוסף השתתפו מנהיגי הציבור הערבי, בהם ראש הפלג הדרומי בתנועה האסלאמית שייח' חמאד אבו דעאבס ומייסד התנועה שייח' עבדאללה נימר דרוויש.

אלפי תלמידים לבושים בשחור השתתפו אף הם בתהלוכה, כאשר בכניסה לעיר ערכה קבוצה של סטודנטים מיצג במהלכו ציינו איך טבחו שוטרי מג"ב בתושבי העיר.

ראש העירייה אמר בנאום שנשא: "אנו כאן ולא נזוז. נמשיך לציין את יום הטבח כדי להיות נאמנים לשהידים שנפלו, ונעביר את המורשת לבנינו וילדינו. נמשיך לקרוא למוסדות המדינה להתנצל על הטבח. אנו צועקים כיום: די עם ההרג, די עם המלחמות ודי עם הפשעים. הגיע הזמן שהעם הפלסטיני יקים את מדינתו ומסגד אל-אקצה ישוחרר מהכיבוש. אני פונה לממשלת ישראל להתייחס אלינו כאל בעלי זכויות היסטוריות, ולא כעם שמאיים על היהודים".


"נעביר את המורשת לבנינו וילדינו". הצעדה לזכר הטבח. צילום: סקר אבו סעלוק