חשד לפיגוע ירי בלב ירושלים: פעיל הימין המוכר, יהודה גליק, נורה ונפצע קשה מאוד, סמוך למרכז מורשת בגין בדרך חברון בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את גליק לבית החולים שערי צדק. במקום התקיים כנס בשם "ישראל חוזרת להר הבית" ובו לקחו חלק אנשי ימין בולטים.

גליק נורה מטווח קצר, על ידי אדם שהתקרב לעברו וירה בו כמה פעמים בחזהו ובבטנו ונמלט כשהוא רכוב על אופנוע לכיוון עמק רפאים בעיר. צעיר שחלף במקום ברכבו, זיהה את היורה נמלט ומימינו שמע אדם אחר שרץ וצועק "ירו בו ירו בו". הוא סיפר: "עמדתי בצומת ליד תחנת הדלק, כששמעתי את הבחור צועק ירדתי מהרכב וזיהיתי ליד העץ על המדרכה סמוך לכניסה למרכז מורשת בגין - אדם שירוי בבטנו ובמרחק לא רב ממנו עמדה רעייתו". 

כוחות גדולים של משטרת ירושלים הגיעו לזירה לבירור נסיבות האירוע. בשלב זה גובר החשד כי מדובר בפיגוע לאומני. מפרטי חקירה ראשונים עולה כי הפצוע, גליק, הוזמן להעביר הרצאה במרכז מורשת בגין ובסיומה כשיצא החוצה, עם רעייתו, פנה לכיוונו המתנקש וירה בו מטווח קצר.

פרופ' יונתן הלוי, מנהל שערי צדק, אמר בעניין מצבו של גליק כי "יהודה נמצא בחדר ניתוח כשרופא בכיר מניתוחי חזה מנתחים אותו עם פציעה בחזה ובבטן מצבו כרגע יציב ואנחנו מקווים לטוב, אך יש סכנה לחייו".

פרופ' שמעון גליק, אביו של יהודה גליק סיפר כי "הוא היה באיומים מתמידים והייתה עלילת דם נגדו שהוא מסית. בחיים הוא לא צעק על אף אחד, היה איש שלום כל החיים שלו. התיידד עם מוסלמים ונוצרים אבל הוא לוחם בשביל הזכות של היהודים לעלות להר הבית. פחדתי מזה כל הזמן וביקשתי ממנו להפסיק כי פחדתי מזה. ידעתי שזה יקרה בסוף".

במודעה שבה פורסם על דבר הכנס שנערך הערב (ד') במרכז מורשת בגין, נכתב כי יקחו בו חלק, בין השאר סגן השר הרב אלי בן דהן, יו"ר ועדת הפנים מירי רגב, סגן יו"ר הכנסת משה פייגלין, המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ', הסופר טוביה טננבאום ויו"ר מטה הליב"ה (המיזם לחופש יהודי בהר הבית) יהודה גליק.

השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הגיב לאירוע בירושלים ואמר: "נפל דבר בישראל. התנקשות בליבה של ירושלים בפעיל ציבור היא חצייה של קו אדום מדם. ביטחון לא מביאים בדיבורים אלא במעשים ואני קורא לראש הממשלה להחזיר את ריבונות ישראל לבירה ומיד".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר במקום כי "מדובר באירוע חמור פגיעה בלב העיר ירושלים. אין ספקר שזו תוצאה של הסתה בירושלים. אני בטוח שהמשטרה תעשה הכל כדי למצוא את המחבל שפגע בו. אני רוצה לקרוא בעת הזו להוריד את כל ההסתות מכל הכיוונים ולאפשר להחזיר את ירושלים שלנו בחזרה לשגרה. להוציא את המסיתים מחוץ לחוק ולא לאפשר למקרים כאלה לקרות", אמר ברקת וביקש "לא לקחת את החוק לידיים. ולאפשר למשטרת ירושלים לעשות את העבודה שלה".