כוחות משטרה ניסו לבצע הלילה (בין רביעי לחמישי) בשכונת אבו תור בירושלים את מעצרו של החשוד בניסיון ההתנקשות בפעיל הימין, יהודה גליק. החשוד הוא מועתז חג'אזי, שלטענת פעיל הג'יהאד האיסלאמי, בן 32, אשר שהה בעבר בכלא הישראלי. עם הגעתו של כוח הימ"מ אל הבית, ירה החשוד לעבר הכח, ובמהלך קרב יריות הוא נורה ונהרג. הערכת המשטרה היא כי מדובר במתנקש.

הג'יהאד האיסלאמי אינו לוקח אחריות על נסיון ההתנקשות הלילה של פעיל הימין מועתז חג'אזי. עם זאת, בארגון הטרור מודים היום כי חג'אזי הוא פעיל הארגון. בהודעה שהוציא הארגון נאמר: "הג'יהאד האיסלאמי מודיע על נפילתו של השאהיד הג'יהאדיסט מועתז חג'אזי בשכונת א-ת'ורה בירושלים לאחר חילופי אש עם כוחות הכיבוש".

 "מדובר בסגירת מעגל מדוייקת ומהירה של לוחמי הימ"מ, בשילוב משטרת ישראל, משמר הגבול והשב"כ הביאה לחיסולו של היורה ביהודה גליק אמש", אמר הבוקר השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. 

השר הבטיח גם: "לא נאפשר לטרור להרים ראש בירושלים. יידע כל טרוריסט שזרוע משטרת ישראל ומערכת הבטחון תגיע לכל בן בליעל". השר סיים בקריאה להחזיק אצבעות לשלומו של גליק. בתוך כך, בצה"ל בודקים האם חג'אזי גם ירה בחייל באירוע לאומני שהתרחש ביום שבו אירע פיגוע הטרקטור האחרון בירושלים.  באותו האירוע, מחבל, רכוב על אופנוע, ירה לעבר החייל שהמתין בטרמפיאדה בהר הצופים ופצע אותו קשה. 

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יוחנן דנינו התייחס גם הוא הבוקר לחיסול במפגש עם לוחמי הימ״מ ואמר: "על פעילי הטרור למיניהם לדעת שידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע בסופו של דבר לכל אחד. המעגל שנסגר הבוקר על ידי מידע מודיעיני של ימ״ר ירושלים, בחקירה משולבת עם שב״כ ובביצוע של לוחמי הימ״מ, הוא אותו מעגל שנסגר לא מזמן עם רוצחי הנערים,  כך היה וכך יהיה״.

בעקבות האירועים אמש, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מפקד מחוז ירושלים, משה (צ'יקו) אדרי וראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליטו הלילה, על איסור כניסה למתחם הר הבית, הן למבקרים יהודים והן למבקרים ערבים.

החלטתם של השניים הגיע בעקבות ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין המוכר, יהודה גליק, אשר נורה ונפצע קשה מאוד על ידי אופנוען, סמוך למרכז מורשת בגין בדרך חברון בירושלים. השר לביטחון פנים, דיבר בגלי צה"ל לאחר ההחלטה על איסור הכניסה ואמר כי המשטרה "מעלה כוחות נוספים לירושלים. מאות שוטרים יתגברו את העיר. גורמי הבטחון המליצו, וגם אני ורה"מ קיבלנו את ההמלצה לסגור את הר הבית ליהודים ומוסלמים עד להודעה חדשה".

פעיל הימין נורה סמוך לכינוס בשם "ישראל חוזרת להר הבית"

גליק נורה אתמול (ד') בערב על ידי אופנוען, סמוך לכינוס בשם "ישראל חוזרת להר הבית" ובו לקחו חלק אנשי ימין בולטים. גליק נורה מטווח קצר, על ידי אדם שהתקרב לעברו וירה בו כמה פעמים בחזהו ובבטנו ונמלט כשהוא רכוב על אופנוע לכיוון עמק רפאים בעיר. צעיר שחלף במקום ברכבו, זיהה את היורה נמלט ומימינו שמע אדם אחר שרץ וצועק "ירו בו ירו בו". הוא סיפר: "עמדתי בצומת ליד תחנת הדלק, כששמעתי את הבחור צועק ירדתי מהרכב וזיהיתי ליד העץ על המדרכה סמוך לכניסה למרכז מורשת בגין - אדם שירוי בבטנו ובמרחק לא רב ממנו עמדה רעייתו".

כוחות גדולים של משטרת ירושלים הגיעו לזירה לבירור נסיבות האירוע. בשלב זה גובר החשד כי מדובר בפיגוע לאומני. מפרטי חקירה ראשונים עולה כי הפצוע, גליק, הוזמן להעביר הרצאה במרכז מורשת בגין ובסיומה כשיצא החוצה, עם רעייתו, פנה לכיוונו המתנקש וירה בו מטווח קצר.

בית החולים שערי צדק: "גליק במצב קשה מאוד ועדיין נמצא בסכנת חיים"

ד"ר עופר מרין, מנהל הטראומה בשערי צדק, דיבר היום בגלי צה"ל על מצבו של גליק: "הוא הגיע במצב קשה מאוד, אנוש, עם לחצי דם נמוכים. יש לו פגיעות בחזה, בבטן, בצוואר וביד. היה ברור שיש דימום פעיל והוא עבר פעולות ראשוניות בחדר הטראומה שכללו הנשמה, והועבר מיידית לחדר הניתוח.

"הוא נותח במשך שעתיים על ידי צוות רב תחומי. באופן מקביל, גם ניתוח חזה וגם ניתוח בטן. הניתוח הסתיים קצת מיד לאחר חצות. מאז הוא מורדם ומונשם בטיפול נמרץ. הדברים המדאיגים הם הפגיעה בחזה, עם קושי מבחינת ההנשמה, וגם יש פגיעה בבטנו. נעשה במהלך השעתיים הקרבות מספר פעולות ליד מיטת החולה, ואם המצב יהיה יציב בצהריים נוריד אותו לבדיקות הדמייה כדי לקבל תמונה טובה יותר על היקף הפגיעה".

מבית החולים שערי צדק, בו מאושפז גליק, אמרו הלילה: "יהודה במצב יציב. הבוקר יעבור בדיקות הדמיה לבחינת היקף פציעתו. הוא עדין במצב קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו". פרופסור יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי שערי צדק אמר: "הודה נמצא בחדר ניתוח עם פציעה בחזה ובבטן. מצבו כרגע יציב. הוא איבד דם וקיבל כמות גדולה של מנות דם. בשלב הזה השיחה עם צוותי חדר הניתוח מעודדת. נשקפת סכנה לחייו אבל מצבו קשה וקצת יותר טוב ממה שהגיע לבית החולים".

אביו של גליק: "הוא אוים במשך שבועות רבים ולא קיבל הגנה"

פרופסור שמעון גליק, אביו של יהודה גליק, האשים את המשטרה: "לא מגיע לו. הוא היה באיומים במשך שבועות רבים ולא קיבל הגנה. הייתה עלילה נגדו שהוא מזיק. הוא בחור צדיק שלא הזיק לזבוב, הוא לוחם להר הבית. יהודה הראה לי איומים שהופצו ברשת נגדו. ביקשתי ממנו שיפסיק, פחדתי מזה". במשטרה, בתגובה, אמרו שיבדקו את נושא תלונותיו של גליק.

סגנית השר, ציפי חוטובלי, הודיע שתעלה היום להר הבית ושהיא קוראת לשר לביטחון פנים לפתוח את הר למבקרים יהודים החל מהלילה. יו"ר סיעת הבית היהודי בכנסת, ח"כ איילת שקד, אמרה בעקבות הירי ביהודה גליק בירושלים: "גליק אינו פעיל ימין אלא פעיל זכויות אדם שפועל למען חופש הפולחן. אני מאחלת לו החלמה מהירה וקוראת לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים לבוא חשבון עם המפגעים, להחזיר את הריבונות והביטחון בירושלים ובהר הבית ולאפשר ליהודים להתפלל במקום".

יעלון: "שלב נוסף בהסתה הפלסטינית נגד יהודים"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בעקבות ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק אמש: "ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק הוא שלב נוסף וחמור בהסתה הפלסטינית המתמשכת נגד יהודים וכלפי מדינת ישראל. כשאבו מאזן מפיץ דברי שקר ושטנה בנוגע לזכותם של יהודים בארצם ולחופש הפולחן שלהם, התוצאות הן טרור כפי שהתרחש אתמול כלפי יהודה גליק.

"זה אבו מאזן וזו הרשות הפלסטינית בהנהגתו. זו הוכחה נוספת למה שאנו שבים ומוכיחים פעם אחר פעם: הסכסוך אינו רק טריטוריאלי, אלא קשור לאי ההכרה הפלסטינית לזכותנו לחיות כאן באיזשהו גבול. אני קורא לשמור על איפוק בירושלים ובכלל. כוחות הביטחון ימשיכו לרדוף אחר כל המחבלים ושולחיהם - ויניחו עליהם את ידם. אני מכיר היטב את יהודה גליק ואת מסירותו, ומאחל לו החלמה מהירה".

בהנכת הכתבה השתתפו אלון חכמון, יובל בגנו, יאסר עוקבי, אבירם זינו ונועם אמיר.