מועתז חג'אזי, איש הג'יהאד האיסלאמי החשוד בניסיון ההתנקשות אמש (רביעי) באיש הימין המוכר, יהודה גליק, התראיין לפני כשנתיים לרשת הפלסטינית "אל קודס", לאחר שחרורו מהכלא הישראלי, שם שהה 11.5 שנים. 

"אני מאושר ששוחררתי מהכלא, ומאושר יותר בחזרתי לירושלים. אני מקווה להיות קוץ בגרון הפרויקט הציוני לייהוד ירושלים", כך אמר מועתז חג'אזי, האסיר הפלסטיני החבר בגי'האד האסלאמי, שחוסל לפנות בוקר על ידי אנשי ימ"מ, לאחר שנחשד בניסיון ההתנקשות בחייו של יהודה גליק.

בראיון שנערך לפני כשנתיים עם העיתונאית לילא ג'וויחאן והועלה לדף הפייסבוק של "רשת אל-קודס", חג'אזי ציין כי "העם הפלסטיני בירושלים סובל מהתנכלות על בסיס יומי, ולמרות זאת הם ממשיכים לשבת כאן ולהחזיק מעמד".

חג'אזי סיפר גם באותו ראיון על התנאים של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא: "התנאים בבתי הסוהר של ישראל סאדיסטים ומטרתם להרוס את האסירים, אך האסירים באמונתם החזקה הצליחו להחזיק מעמד ולצאת מהבידוד הבלתי אנושי בבתי הכלא. הבידוד לא יכול להשפיע על האסירים בזכות התמיכה של העם הפלסטיני, שאני מודה להם על עמידתם".


חג'אזי בראיון. צילום מסך

חג'אזי הוסיף עוד כי "הישראלים, כך התרגלנו, חוטפים את השמחה מכל פלסטיני שמשתחרר מהכלא. גם לאחר שהוסכם איתם על הוצאת האסירים מהבידוד, הותירו שניים בבידוד, כדי לפגוע בנו נפשית. כך הם רגילים לעשות, לשקר ולא לכבד הסכמים".

חג'אזי סיפר, כי הוא שוחרר מהכלא הישראלי לאחר 11.5 שנים. "כמו תמיד, לאחר ההסכם ניסו למנוע את יציאתי מהכלא. הם אמרו לי, 'אתה אדם שלא בוטחים בו, ולא לוקחים סיכון על אחריות הארגון שלך או על אחריות האחראים על האסירים'. ביקשתי מהם בכתב. שיהיה ממוסמך. בהתחלה, חאתם האחראי על המודיעין בכלא, סירב, אך עמדתי על כך שאקבל את המסמך עד שקיבלתי אותו.

"במכתב צויין, כי אני שבתתי רעב וניסיתי לצאת והם סירבו להוציא אותי מהכלא במסגרת הסכם שובתי הרעב באשקלון, בנוכחות המתווך המצרי. זה מראה איך הם לא עומדים במילתם". במסר לאסירים אומר חג'אזי: "תחזיקו מעמד. אתם גיבורי העם הפלסטיני, הקרבתכם תביא לנסים. אנחנו זקוקים לכם יותר מאשר אתם זקוקים לנו".