ערב יום הזיכרון השנתי לרצח יצחק רבין ז"ל וברשת גוברת ההסתה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין.

בימים האחרונים הופצה ברשת תמונה של ריבלין בכאפיה, כדוגמת תמונות הסתה דומות שהופצו בעבר נגד רבין ונגד שמעון פרס. ההסתה נגד ריבלין באה על רקע שורת הצהרות שהשמיע לאחרונה בעד שיוויון זכויות לערביי ישראל, ביקורו בכפר קאסם והנאום שנשא בכנסת ובו גינה את האלימות המילולית ברשת.

"כבן לעם היהודי אני בז לך. בושה שאתה בכלל מייצג אותנו אותי. בכל אופן זה מחלחל לחשוב שבן אדם כמוך יושב על כס הנשיאות, אפס מאופס, שבושה בכלל שנהיה נשיא", כתב עליו אחד הגולשים. אחר הוסיף: "תודות לפאשיסטים הערבים שבחרו בו. המנוול מגנה יהודים שנכנסו לבתיהם בירושלים. מזכיר קצת את חוקי הגזע, אבל כלפי יהודים הכל מותר". 

ריבלין זכה לאחרונה לגל הולך וגובר של כינויי גנאי. הוא התייחס לכך בהרחבה בנאום שנשא במליאת הכנסת, במושב הפתיחה של כנס החורף, בו אמר:  "בקיץ הזה הקדשנו גם לא מעט זמן, לצערי, כדי לסמן אויבים מבית. 'חתיכת יהודון שקרן'. כך הטיחו בי מבקריי, ועוד אמרו: 'יימח שמכם סוכנים ערבים', 'לך תהיה נשיא בעזה', 'חנפן מסריח', 'נבלה סרוחה', 'אפס מאופס', 'בוגד, נשיא של חיזבאללה'. אלה הם רק מקצת הקולות. לצערי, אלה גם לא הדוגמאות הקשות ביותר לדברי הרפש שהוטחו בי בעקבות דברים שאמרתי, ואירועים שבהם השתתפתי. וכל העם, וכל נבחריו, רואים את הקולות אני מוכרח לומר, שהוכיתי תדהמה מהבריונות הקשה שזיהמה את הדיון".

אנשי לשכתו של ריבלין שראו את תמונתו בכאפיה הביעו זעזוע מן התמונה, ואמרו כי הדבר לא ירפה את ידיו של הנשיא להמשיך ולהשמיע את עמדתו בנושא שוויון זכויות בין כל אזרחי מדינת ישראל וגינוי לכל מעשה של אלימות מצד ערבים ויהודים כאחד.

ריבלין אמור לשאת דברים בעצרת שמארגנות תנועות נוער, ובהן בני עקיבא, הנוער העובד והלומד ותנועות אחרות לציון יום השנה לרצח רבין, שתתקיים במוצאי שבת, בעוד כעשרה ימים בכיכר רבין.