בעקבות ניסיון ההתנקשות אמש (ד') באיש הימין המוכר, יהודה גליק, וההחלטה הישראלית לאסור כניסת מבקרים, יהודים ומוסלמים, להר הבית, התבטא יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בחריפות: "סגירת מתחם אל-אקצה בפני הפלסטינים היא הכרזת מלחמה". אבו מאזן אמר כי המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בירושלים הם קו אדום, וכי "לא נקבל כל פגיעה בהם".

נביל אבו-רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר לסוכנות הידיעות הרשמית "וופא": "ממשלת ישראל היא האחראית להסלמה המסוכנת במזרח ירושלים הכבושה. הדבר הגיע לשיאו עם סגירת מסגד אל-אקצה הבוקר". הוא הוסיף כי ההחלטה של ישראל לסגור את המסגד היא "חסרת תקדים" ומהווה "התנהגות מסוכנת". לדבריו, ההחלטה תביא למתיחות ולאי יציבות, כמו גם ליצירת אווירה שלילית ומסוכנת.

לדברי אבו-רודיינה, "הרשות הפלסטינית תעשה הכל על מנת לבוא חשבון עם ישראל בקהילה הבינלאומית, וזאת על מנת לעצור את ההתנכלות הממושכת". בתוך כך, לאחר שבג'יהאד האיסלאמי שיבחו את ההרוג מועתז איברהים חיג'אזי שניסה להתנקש בחייו של הרב יהודה גליק, גם בתנועת פת"ח הוציאו כרוז המשבח את חיג'אזי. בכרוז נכתב כי "מדובר בשאהיד גיבור, שנפל למען ירושלים".

נתניהו קיים דיון מיוחד: "הקהילה הבינלאומית צריכה להפסיק את הצביעות שלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים דיון מיוחד בעקבות האירועים בירושלים, ובו נכחו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', ראש השב"כ יורם כהן ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו.

נתניהו אמר בדיון: "אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים איסלאמיים רדיקליים וגם של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר שצריך למנוע בכל דרך עליית יהודים להר הבית". 

נתניהו תקף את הקהילה הבינלאומית ואמר כי "עדיין לא שמעתי (...) מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו. הקהילה הבינלאומית צריכה להפסיק את הצביעות שלה ולפעול נגד המסיתים, אלה שמנסים לשנות את הסטטוס קוו". ראש הממשלה סיפר עוד כי הנחה לתגבר משמעותית את כוחות הביטחון בירושלים והדגיש כי אחת המטרות היא שמירה על הסטטוס-קוו במקומות הקדושים בבירה.

"המאבק כאן יכול להיות ארוך וממושך", אמר נתניהו. "וגם כאן, כמו במאבקים אחרים, צריך קודם כל להנמיך את הלהבות. שום צד לא צריך לקחת את החוק לידיים. צריך לפעול בנחישות ובקור רוח וכך נעשה", סיכם ראש הממשלה.

המהומות בירושלים נמשכות: תיירת נפצעה קל

למרות האיסור שיצא הלילה (בין רביעי לחמישי) בדבר איסור כניסת מבקרים להר הבית, הודיעו גורמי ימין קיצוניים, ביניהם איתמר בן גביר, כי ינסו בצהריים לעלות להר הבית דרך שער המוגרבים. בן גביר אמר: "במידה ולא יתנו לנו לעלות, נצעד מסביב לשערי הר הבית, בניסיון לעלות להר מתוך אחד השערים האחרים. לאחר מכן נצעד מהכותל לכיוון העירייה, כמחאה על אוזלת היד של המדינה".

בינתיים, בירושלים נמשכו היום העימותים. במהלך ירי הזיקוקין ברח׳ המג׳לס בעיר העתיקה נפצעה תיירת באורח קל. התיירת נבהלה מירי הזיקוקים, וכתוצאה מכך רצה, נפלה, ונחבלה בראשה. לאחר טיפול רפואי ראשוני של מתנדבי איחוד הצלה היא פונתה להמשך לקבלת טיפול רפואי ובדיקות בבית החולים.

בסולטן סולימן הושלכה אבן לעבר אוטובוס. נזק קל נגרם לאוטובוס. באירוע לא היו נפגעים. ברחוב המג׳לס בעיר העתיקה נורו זיקוקין לעבר כוח משטרה ומג"ב. שוטרי מג"ב עצרו את היורה, צעיר ערבי כבן 17 ממחנה הפליטים שועפט, והוא הועבר לחקירה.