מנכ"ל אפל יוצא מהארון. טים קוק, אחד מהאנשים המשפיעים ביותר על תעשיית המחשבים וההייטק, הכריז היום במגזין "ביזנס וויק" כי הוא הומוסקסואל ואף גאה בזה מאוד.

קוק, אשר החליף את סטיב ג'ובס בתפקיד, היה חתום על הכתבה, שהיוותה מעין טור אישי. במסמך מפורט הוא מתאר כי הוא רואה ביציאה מהארון שלו שליחות על מנת לחתור לשיוויון בין כל בני האדם, ואף רואה בעצמו חלק ממשיכי מורשתו של ד"ר מרטין לות'ר קינג.

"במשך כל חיי המקצועיים, ניסיתי לשמור על רמה מסוימת של פרטיות", כתב קוק והמשיך, "הגעתי ממקום צנוע ואני לא מחפש למשוך תשומת לב לגבי עצמי. אפל היא אחת החברות הכי מעניינות בעולם, ואני מקווה מאוד שהפוקוס יימשך על ייצור המכשירים שלנו והדברים המדהימים שאנחנו עושים בתור חברה.

"באותו הזמן, אני מאמין במילים של ד"ר מרטין לות'ר קינג שאמר ש'החיים הם מה אתה עושה עבור אחרים'. אני לעיתים קרובות מאתגר את עצמי עם השאלה הזאת, וכעת הגעתי להבנה שהתשוקה שלי עבור פרטיות החזיקה אותי ועיכבה אותי מלעשות דברים חשובים יותר. זה מה שהוביל אותי להיום.

"במשך שנים, הייתי פתוח עם מספר אנשים לגבי הזהות המינית שלי. הרבה מאוד קולגות באפל ידעו שאני הומוסקסואל וזה לא עשה שום שינוי בדרך שהם התנהגו אלי ברור שיש לי את המזל לעבוד במקום עבודה ובחברה שאוהבת יצירתיות והמצאות ויודעת שכל אחד יכול להבריק כאן . לא לכולם יש את המזל הזה. מעולם לא הכחשתי את הזהות המינית שלי, אבל לא הצהרתי על כך גם בפומבי. עד עכשיו".

"המתנה הגדולה ביותר שיכולתי לקבל"

קוק המשיך ותיאר עד כמה הוא מרגיש בר מזל מהיותו הומוסקסואל והמשיך: "תנו לי להבהיר: אני גאה מאוד להיות הומו, ומחשיב את זה כאחת המתנות הכי גדולות שיכולתי לקבל מאלוהים. להיות הומו נתן לי את האפשרות להבנה עמוקה של מה זה אומר להיות מיעוט ופתח לי חלון לאתגרים שאנשים אחרים ומיעוטים אחרים חווים.

"זה עשה אותי לאדם הרבה יותר אמפתי, מה שהוביל אותי לחיים עשירים יותר. זה היה קשה ולא נוח בזמנו, אבל זה נתן לי את הביטחון בעצמי, לעקוב אחרי השביל שלי. 

"החברה שלנו, שאני גאה לעמוד בראשה, מובילה מאבק ארוך עבור זכויות אדם ושיוויון עבור הכל. נמשיך להיאבק עבור עבור הערכים שלנו, ואני מאמין שכל מנכ"ל של החברה הזאת, לא משנה איזה גזע, מין או או נטייה מינית, יעשה את זה. אני, באופן אישי, אמשיך להיאבק עבור שיוויון עבור כולם עד שהאגודלים שלי יצביעו כלפי מעלה.

"כאשר הגעתי בכל בוקר למשרד, קידמה אותי בברכה תמונה של ד"ר קינג ורוברט פ. קנדי. אני לא מעמיד פנים שזה שם אותי בליגה שלהם. אבל אני יודע שעשיתי את חלקי, אמנם בקטן, לעזור לאחרים. אנחנו סוללים את השביל למען הצדק ביחד, לבנה על לבנה. זוהי הלבנה שלי".