בפעם השניה תוך חצי שנה, הודיעו שלטונות טהרן כי סיכלו ניסיון חבלה במיכלים של מים כבדים בכור באראק - הכור היחיד באיראן שמייצר מים כבדים. סגן ראש מחלקת האנרגיה הגרעינית באיראן, אסגאר זאריאן, אמר לעיתון האיראני "ארמאן", כי מומחים איראנים מנעו את ניסיון החבלה "בשבועות האחרונים", והוסיף כי מדינה זרה עמדה מאחורי ניסיון החבלה, אך לא הוסיף דבר מעבר לכך.

במרץ השנה טען זאיראן, כי זה כמה חודשים מנסים גורמים זרים לחבל במיכלים של המים הכבדים, מרכיב מרכזי בכור הגרעיני. לפני שנה דווח, כי חלק מהמרכיבים המרכזיים בכור, בהם משאבות הקירור, לא הותקנו.

ביוני השנה הודיע ראש תוכנית הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, כי בכוונת ארצו להפחית את ייצור הפלוטוניום שלה בכור המים הכבדים באראק, במסגרת הסכם על תוכנית הגרעין. לדבריו, במקום 10 ק"ג תפיק איראן פחות מק"ג. הכור באראק מהווה נקודת מחלוקת עיקרית בין הרפובליקה האסלאמית לבין המערב, גם לקראת התקרבות הצדדים לתאריך היעד לשיחות הגרעין, ה-24 בנובמבר.

כבר באפריל, הציעה איראן לתכנן את הכור מחדש כך שיוכל לייצר חמישית מכמות הפלוטוניום שהוא תוכנן לייצר. שינוי זה, כך קיוו בטהרן, ישים קץ לדאגות במערב שהפלוטוניום מהכור באראק ישמש לייצור נשק גרעיני.

הכור באראק, שנמצא 340 ק"מ מדרום מערב לבירה טהרן, יכול לספק לאיראן יכולת פלוטוניום שניתן לעשות בה שימוש כדי לייצר פצצה גרעינית. איראן מתעקשת שהמתקן באראק פועל לצורכי מחקר רפואי. לטענתם הכור הוא בעל הספק של 40 מגה וואט, ונועד להפיק איזוטופים לחקר סרטן ולטיפולים רפואיים נוספים. עם זאת, נציגי שש המעצמות הביעו חשש כי הכור באראק, מרגע הפעלתו, יוכל לספק פלוטוניום, אשר משמש להרכבת פצצת אטום יחד עם אורניום מועשר.