בתביעה שהוגשה בטענה לרשלנות רפואית כנגד בית החולים בלינסון, נטען כי ניסים סולומון ז״ל נפטר כתוצאה מרשלנות של הצוות הרפואי שלא חיבר אותו למוניטור כנדרש במצבו ולא השגיח עליו באופן ״קפדני וערני״, מה, שכפי הנטען, הוביל למותו. 

על פי כתב התביעה,בתאריך ה-20.5.2013, פונה סולומון למיון בית החולים "בלינסון" בשל תחושת חולשה חזקה ברגליים וביד שמאל כשהוא מציין כי הוא סובל מכאבי ראש מזה כחודש, ובחילות מזה כשבועיים. סולומון אושפז במחלקה נוירולוגית בבית החולים "בלינסון". בקבלתו נרשם בתיק הרפואי כי ״הנ"ל סובל מבעיה זו מגיל שנה עם חולשת רגליים ויד ימין קלות - מתנייד ומתפקד באופן עצמאי״.


בהמשך, כעולה מכתב התביעה, אובחן סולומון כחולה במחלה בשם "גיליאן ברה", מחלה המחייבת השגחה צמודה 24 שעות ביממה מחשש להתדרדרות. בכתב התביעה נטען כי, למרות האבחון, הצוות הרפואי לא חיבר את החולה למוניטור כפי שהיה נדרש במצבו ונמנע מלהשגיח עליו באופן קפדני וערני.

 

צילום: אינג אימג' 


עוד עולה מכתב כי ״היעדר הניטור גרם לצוות הרפואי להתעכב במתן טיפול מתאים כאשר מצבו החל להתדרדר והוא איבד את הכרתו. אם לא די בכך, צוות ההחייאה הגיע כעבור זמן רב, מה שהוביל בסופו של דבר למותו של המטופל״. 

 

בחוות דעת שהוגשה במסגרת התביעה בשמו של המומחה ד"ר יוסף רודריג נטען כי ״ההמלצה הגורפת בספרות המקצועית הינה של השגחה קפדנית כמו גם חיבור לניטור רציף של מדדים חיוניים כדי לאפשר זיהוי מוקדם של הפרעות בקצב הלב, ירידה בריווי החמצן כדי לאפשר טיפול מהיר ומציל חיים״. 

 

עו״ד עמיקם חרל״פ, שמייצג את משפחת סולומון, יחד עם עו״ד מיכאל אלנתן, אמר למעריב השבוע: אין להכביר מילים בדבר תחושות האובדן והתסכול שהינן נחלת בני משפחתו של המנוח, כאשר אמצעי פשוט של ניטור, והתייחסות מהירה יותר מצד צוות החייאה, היו יכולים להוביל למניעת הטרגדיה הנ"ל״.