אב הבית בבית ראש הממשלה לשעבר, מנחם נפתלי, הגיש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים תצהיר, במסגרת הליך התביעה נגד משרד רה״מ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

התצהיר הוא למעשה העדות הראשית של נפתלי, לקראת הדיון הצפוי בבית הדין בינואר 2015. התצהיר נפתח במילים קשות של נפתלי על עבודתו במעון ראש הממשלה: ״קשה לתאר במילים את תחושת העלבון שהרגשתי כשיצאתי מדי לילה מפתח מעון ראש הממשלה, לאחר יום עבודה ארוך ומפרך שהתחיל בשעה 7.00 בבוקר והסתיים כעבור 12, 15 או 19 שעות. כך שבועות וחודשים ללא הפסקה, כולל עבודה בשבתות ובחגים.

נאלצתי לספוג ממעסיקי יחס מתנשא ומזלזל שלעיתים הגיע לכדי השתלחויות, צעקות, וגידופים מצד אשת ראש הממשלה. על כל אלה יכולתי להבליג ככל שהאמנתי כי התקן שהובטח לי בשירות המדינה מתעכב באופן זמני. ואולם כאשר הבנתי כי כל הנתבעים ואף ראש הממשלה עצמו משחקים בי, החלטתי להתפטר ולתבוע את זכויותי״.  

בתצהירו כותב נפתלי עוד כי ״שיטת ההעסקה במעון ראש הממשלה בנויה על כך שעובדים חלשים יפחדו להתלונן, וככל שהעובדים מתחלפים ביתר מהירות, כך קטנים הסיכויים כי יבינו מה מתרחש או ימחו כנגד העסקתם הפוגענית.

כך משרת "המשחק" בתקן כוח האדם שמתקיים במעון ראש הממשלה את מטרותיו הנסתרות של משרד ראש הממשלה דהיינו - לחפות על  התנהגות לא ראויה של אשת ראש הממשלה, ולהסתיר מעיני הציבור את העובדה שבמעון ראש הממשלה נפרצות, חדשות לבקרים, מסגרות התקציב ומופרים הנהלים המחייבים לגבי השתתפות המדינה בהוצאות אחזקת משק הבית של ראש ממשלה מכהן״.

 על פי תצהירו, עם סיום שירותו הצבאי כלוחם החל נפתלי לעבוד כמאבטח מתקנים במסופי הגבול של ישראל, ובשנת 2006 עבר ליחידת מגן - היחידה לאבטת אישים במשרד ראש הממשלה.

בתחילת שנת 2011 נודע לנפתלי כי משרת אב בית במעון ראש הממשלה התפנתה, ״לאור היכרותי עם אישים שונים במשרד ראש הממשלה, פניתי אל מר עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומבצעים במשרד ראש הממשלה והיצעתי את מועמדותי לתפקיד״, מספר ומוסיף, ״שרה נתניהו הכירה אותי כמאבטח שלה ושל ילדיה, ולאחר ראיון קצר בו הביעה השתוממות על רצוני לעבור ממשרה מכניסה מאד של מאבטח ולעבור לתפקיד אב בית, אישרה את השיבוץ״.

לאחר כחודש בתפקיד הודיע נפתלי, לדבריו, לסיידוף על החלטתו להשאר בתפקיד אב הבית והובטח לו כי ישוב כעובד מדינה, אולם מאז, לטענתו, ההבטחה לא קוימה, ואף התברר לו כי הוא רשום כ״נהג אשת ראש הממשלה״, ולא בתפקיד אותו ביצע בפועל- אב הבית.

נפתלי מוסיף בתצהירו טענות קשות גם נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שלטענתו התייחסה לעובדים במעון בצורה לא ראויה: ״גב׳' נתניהו ראתה בכל העובדים כמי שמהווים "בעיה הגיינית". במעון ראש הממשלה (הקומה הפרטית) נקבעו הכללים הבאים לעניין הנקיון של עובדים: כל מי שעובד בקומה השניה צריך להחליף שלושה זוגות בגדים במשמרת, ולשטוף את הגוף לפני שהוא נכנס לחדר שינה.

הבגדים מוספרו מאחד עד שלוש, לפי המיקום שבו נלבשו בעת העבודה: בגד מספר אחד לובשת העובדת בעת שהינה מטפלת בשירותים, בגד מספר 2 בעת ששוהים בחדר כביסה ובגד מספר 3 לשימוש בעת הטיפול בחדר השינה. בין לבין נדרשה העובדת להתקלח. אם היו צובעים קיר בקומה זו, היו צריכים העובדים לכסות בניילון את כל הקומה״.

במסגרת התצהיר טוען אב הבית לשעבר כי שרה נתניהו אמרה לו באחת ההזדמנויות: "אנחנו ארופאים, אנחנו עדינים, לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים... אתה מפטם אותנו ואחר כך כשמצלמים אותנו בחו"ל, אנחנו נראים שמנים...", ומביא דוגמא נוספת להתנהגות שעשויה להיות בעייתית,

״זכור לי כי באחת הפעמים שאשת ראש הממשלה "גילתה" שאחת העובדות ארזה בטעות מספר ביצים בשקית אחת, דרשה ממני לחזור למטבח עם העובדת ותוך 20 שניות לדאוג כי העובדת תארוז כל ביצה בשקית נפרדת. ברקע שמעתי אותה צועקת - "עשר, תשע, שמונה, שבע, שש... אתה מעכב את ראש הממשלה. בגללך תתפרק הקואליציה כי ראש הממשלה יסע בשבת...."!!!