פיקוד הדרום ערך הערב (ה') ערב הוקרה למפקדי צה"ל שהשתתפו במצע צוק איתן. האירוע נערך באוניברסיטת תל אביב, במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף בני גנץ, מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן ומפקדים מדרגת רב-סרן ומעלה שלקחו חלק בלחימה במבצע.

במהלך הטקס הודו למפקדים על פועלם ודבקותם במטרה במהלך המבצע. כמו כן, חולקו למפקדים תעודות הוקרה על הובלת הלחימה במבצע, זאת כדי להוקיר את תרומתם למען הגנת ושמירת ביטחון תושבי מדינת ישראל.

הרמטכ"ל בני גנץ אמר: "במהלך מערכת "צוק איתן" פעלנו לפגיעה קשה בחמאס ובארגוני הטרור, חתרנו ונלחמנו בכדי להפסיק את הפעילות העוינת ולהבטיח את השקט והביטחון מהדרום ובדרום".


"השקט עלול להיות מופר בן רגע". גנץ. צילום: דובר צה"ל

לדבריו, השקט שהושג בדרום הארץ הוא תוצר של עבודה מאומצת וממושכת והוא עלול להיות מופר בן רגע. "אנו ממשיכים לפקוח עין על הזירות השונות, מלבנון ורמת הגולן, דרך איו"ש ועד לעזה וסיני; אנו ניצבים דרוכים ומוכנים לפעול בכל עוצמה שתידרש על מנת לבצע את משימתנו - משימת ההגנה על מדינת ישראל", אמר גנץ.

אלוף סמי תורג'מן אמר הזכיר את הנופלים במבצע: "שבעים ושניים מטובי בנינו, מפקדים, חיילים ואזרחים, נפלו במהלך הלחימה. בערב זה אני מבקש להביע צער ולהשתתף באבלן הכבד של המשפחות".

"לצד קשיי הלחימה ומחיריה, גילינו מחדש את הטוב והמאחד בקרב החברה הישראלית. החיבוק, התמיכה והחיזוק שקיבלנו מכלל חלקי העם, מילאו את ליבנו גאווה ונתנו זריקת עידוד ומוטיבציה שאפשרו לעמוד בכל הקשיים ובלחימה הממושכת".