סר ריצ'רד ברנסון, הבעלים של חברת וירג'ין גלקטיק, התחייב להמשיך את הגשמת החלום של תיירות חלל, על אף ההתרסקות של חללית הניסוי SpaceShipTwo אמש (ו') בשמי ארה"ב. החוקרים נמצאים בדרכם לאתר ההתרסקות, צפונית ללוס אנג'לס.

ברנסון, מייסד קבוצת החברות "וירג'ין" שחולשת על תחומים כמו מוסיקה, תחבורה ותעופה, אמר שהוא "המום ועצוב" אבל "ימשיך להתמיד" במשימה. "מחשבותינו נתונות כעת למשפחות של כל מי שהושפע מהאירוע הטראגי הזה", כתב ברנסון בהודעה מיוחדת, "החלל הוא קשה - אבל שווה את זה. אנחנו נתמיד ונתקדם הלאה יחד".

החברה קיוותה לצאת אל השוק באופן ממוסחר כבר ב-2015. ונרשמו לטיסותיה יותר מ-700 בני אדם במחיר של 250,000 דולרים לכרטיס, כשבעל החברה ברנסון התחייב לעלות על הטיסה הראשונה.

טייס אחד נהרג והשני נפצע קשה במהלך טיסת הניסוי שהמריאה מנמל התעופה והחלל מוהאבי שבקליפורניה, ואחרי שניות ספורות התפוצצה - ושרידיה נחתו במדבר.


מהחברה נמסר כי "במהלך הבדיקה, ספינת החלל סבלה מאנומליה חמורה וכתוצאה מכך התרסקה. אנחנו נעבוד עם הרשויות הרלוונטיות בשיתוף פעולה הדוק כדי לקבוע את הגורם לתאונה זו ולספק עדכונים בהקדם האפשרי", אמרו ב"וירג'ין".

המבחן שנערך אמש (ו') היה אמור להיות טיסת המבחן החשובה ביותר של ספינת החלל. התאונה הזו היא השנייה השבוע של חברת חלל אמריקנית. ביום שלישי, רקטות 'אוריבטל סיינס אנטרס' התפוצצו 15 שניות לאחר המראתה מוואלופס איילנד, וירג'יניה.